Freasy neemt plantaardige Good Chef over


V.l.n.r. Marlot de Jonge, Rutger Anema, Eveline Nederlof, Alcindo Pires

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Met de overname verbreedt Freasy haar aanbod van plantaardige gerechten. Het bedrijf heeft nu twee merken in plantaardige vriesmaaltijden in huis. Door de krachten van de twee merken te bundelen, wil Freasy nog beter inspelen op de vraag naar gemakkelijke, gezonde en duurzame maaltijden uit de diepvries. “Good Chef heeft de afgelopen jaren veel mensen geholpen om de stap te maken naar een plantaardiger eetpatroon”, zegt Good Chef-oprichter Rutger Anema. “Met de kwaliteit en specialisatie uit de keuken van Freasy kunnen we verder doorgroeien in de markt voor gezonde vriesvers maaltijden”.

Groeistrategie

Freasy directeur, Eveline Nederlof ziet de acquisitie als een belangrijke stap in de groeistrategie van het bedrijf. De kant-en-klaar-markt is ongeveer 35 procent gegroeid afgelopen jaar. “De markt is duidelijk klaar voor een omschakeling van koelverse voedingsmiddelen naar vriesvers.”

Vriestechnologie

“Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van de nieuwste generatie diepvriesmaaltijden”, zegt Nederlof. “Door geavanceerde, snelle vriestechnologie blijven smaak, textuur, voedingsstoffen als vitaminen en mineralen beter en langer houdbaar dan bij de koelverse kant-en-klaar-maaltijden en dat zónder toevoegingen”. Met diepvries wordt ook voedselverspilling tegengegaan.

Freasy is onder meer verkrijgbaar via Crisp en in verschillende bedrijfskantines.

Bron: Freasy/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid