NOWJOBS en Nostradamus ICT sluiten strategisch partnership
Samenwerking - Online bemiddelingsplatform NOWJOBS gaat samenwerken met Nostradamus, ontwikkelaar van software voor prognoses, planning en urenregistratie in de horeca. Dankzij deze samenwerking krijgen (middelgrote tot grote) horecaondernemingen direct online toegang tot de talentpool met bijverdieners van NOWJOBS, zonder verdere tussenstappen.
Door de directe toegang kan daardoor tijdelijke onderbezetting beter worden voorkomen. Het door Nostradamus ontwikkelde planningssysteem dat systemen voor salarisadministratie, kassa en reservering koppelt, wordt nu al gebruikt door diverse middelgrote en grote horecaondernemingen, waaronder Van der Valk, grote strandpaviljoens en hamburgerketen Burger King.
Voor de coronacrisis was er sprake van een behoorlijke krapte op de markt van kwalitatief hoogwaardig horecapersoneel. Vooral keukenpersoneel was vaak lastig te vinden. Nostradamus-directeur Peter van der Zwan verwacht dat het vinden van geschikt personeel na heropening van de horeca, alleen nog maar lastiger gaat worden. Van der Zwan: “We weten dat veel flexibele horecamedewerkers inmiddels zijn overgestapt naar andere werkgevers in de logistiek of supermarkten, die gedurende de lockdown veel extra mensen konden gebruiken.” Samenwerking met NOWJOBS ligt dus voor de hand. “Met Nostradamus als cockpit krijgen onze ondernemers straks snel toegang tot een nieuwe pool van bijverdieners en werkstudenten.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Faillissementsgraad horeca daalt, maar zorgen blijven
Analyse - De horeca blijft ook in juli de sector met de hoogste faillissementsgraad in Nederland. Hoewel het aantal faillissementen onder horecabedrijven flink is gedaald ten opzichte van vorig jaar, blijft het risico op faillissement in de branche aanzienlijk hoger dan in andere sectoren.
Lees berichtJong duo neemt Utrechtse Bagels & Beans Mariaplaats over
Formulenieuws - De Bagels & Beans aan de Mariaplaats heeft nieuwe eigenaars. Met de overdracht aan Luc Boerrigter (26) en Lynn Rademaker (24) komt de Utrechtse vestiging in handen van een jong ondernemersduo met een duidelijke ambitie: zij willen de zaak verder ontwikkelen als laagdrempelige ontmoetingsplek voor stad en buurt.
Lees berichtHuismerken winnen verder terrein in de foodservice
Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.
Lees berichtHoreca vernieuwde Stadshuisplein Rotterdam voltooid
Horeca - Na een ingrijpende herontwikkeling is het vernieuwde Stadhuisplein officieel geopend. De herinrichting vormt een belangrijke impuls voor de Rotterdamse binnenstad. Met een verbeterde inrichting, vernieuwde horecagelegenheden en een eigentijdse uitstraling positioneert het plein zich opnieuw als een multifunctioneel stadshart.
Lees berichtAlcoholverbod drukt bierverkoop in supers tijdens Vierdaagse
Analyse - De bierverkoop in Nijmeegse supermarkten is tijdens de Vierdaagse van dit jaar fors gedaald. Volgens verkoopcijfers van NielsenIQ waarover senior analist Marten Suurmeijer bericht, is er maar liefst 45 procent minder pils in blik verkocht ten opzichte van dezelfde feestweek in 2024.
Lees berichtBegane grond stadhuis Amsterdam wordt ontmoetingsplek
Horeca - In het Amsterdamse stadhuis opent eind 2025 een nieuwe ontmoetingsplek onder de naam Amstel 1. De begane grond van het gebouw wordt omgevormd tot een publieksvriendelijke markthal met ruimte voor winkels, horeca, evenementen en cultuur. De initiatiefnemers zijn nu op zoek naar Amsterdamse ondernemers die de invulling mede vorm willen geven.
Lees bericht