NS wil in Week zonder Vlees reiziger verleiden tot meer vegan


Campagnebeeld van de nieuwe Julia's-campagne

Actie – NS ziet de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel, die van 6 tot en met 12 maart, wordt gehouden, als goede aanleiding om meer reizigers te verleiden tot het consumeren van vega en vegan. Samen met 25 van de 45 AH to Go-winkels op het station gaat de NS met de eigen formules Julia’s, StationsHuiskamer en Kiosk een aantal vegetarisch en vegan producten onder de aandacht brengen.

Veel producten zijn al vegetarisch alleen weten consumenten dat vaak niet. Zo zijn alle sauzen van Julia’s inmiddels vegetarisch. Bij AH to Go kunnen vanaf week zonder vlees gasten voortaan ook kiezen voor plantaardige cappuccino.  En bij de  StationsHuiskamer en Kiosk introduceert de NS in de actieweek een vegetarisch saucijzenbroodje. Bij Kiosk kunnen reizigers daarnaast vanaf eind februari ook een plantaardige bacon & egg wrap kopen. “Hiermee vergroten we het aanbod voor onze reizigers en wordt het makkelijker een  vegetarische of plantaardige keuze te maken,”  aldus Lotte van Wezel van NS Retail.

Talk Veggie to me

NS wil het gezonde en plantaardige karakter van het aanbod van Julia’s ook meer benadrukken en heeft daarvoor een nieuwe campagne ontwikkeld. De campagne ‘Talk Veggie to me’, bedacht en gemaakt door Creature Amsterdam,  laat zien dat plantaardig eten lekker en sexy is. Vanaf 27 februari is de campagne zichtbaar op de stations, in de Julia’s en op sociale media.

Proeven op het station

Op Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal gaat NS samen met de Vegetarische Slager een sampling actie doen in de stationshal op 7 maart. Dezelfde actie vindt op 9 maart plaats op Amsterdam Centraal en Nijmegen. 

Bron: NS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht

Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht


Nieuwe Julia’s zet bestelzuilen in en gaat pizza’s serveren

Formulenieuws – Zaterdag 2 december opende NS stations de nieuwe Julia’s op station Den Haag. Een tweede locatie opent donderdag 7 december op Utrecht Centraal. Met de komst van de nieuwe winkelsmet bestelzuilen wil NS nog beter inspelen op de wens en behoefte van de klant. Zo worden er ook pizza’s aan het assortiment toegevoegd.

Lees bericht

Isabel Boerdam onderscheiden met Jaap Lagerweij Young Talent Award

Verkiezing - Isabel Boerdam van Green Food Lab (en initiatiefneemster van De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel) is op het Nationaal Food Congres in het Scheveningse Kurhaus onderscheiden met de Jaap Lagerweij Young Talent Award. De Jaap Lagerweij Young Talent Award is een initiatief van het Nationaal Food Congres.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid