NSO Retail en Spotlight lanceren nieuwe beurs: SPOT ON RETAIL


Spotlight organisatoren Bas de Bruin (links) en Jurgen Pietersen (rechts) en Janwillem Burgering, directeur van NSO Retail (midden), tekenen de overeenkomst voor het nieuwe vakevent Spot on Retail

Vakbeurzen - NSO Retail en Spotlight Events slaan de handen in één en lanceren een nieuw vakbeurs voor de non-food retail: SPOT ON RETAIL. Een beurs waar exposanten, brancheverenigingen, vakmedia, winkelformules, zoals Bruna, Blz./Libris, Readshop, CIGO, Giftclub, Primera en Tabac & Gifts en retailondernemers samenkomen om elkaar te ontmoeten, kennis te delen, inspiratie op te doen en producten in te kopen. De eerste editie is op 15-16-17 september 2024 in Autotron Rosmalen.

SPOT ON RETAIL wordt dè vakbeurs voor ondernemende retailers en voor alle belanghebbenden (leveranciers, ondernemers, winkelformules, brancheverenigingen, vakmedia) die een assortiment vertegenwoordigen bestaande uit: boeken, tijdschriften, wenskaarten, cadeaukaarten, kantoorartikelen, gifts, speelgoed, post- en gelddiensten, stationary en feestartikelen. De beurs wordt 2x per jaar georganiseerd in maart en in september. Naast de najaarseditie organiseert NSO Retail een side-event voor de productcategorie tabak- en rookwaren.

SPOT ON CAFE

Winkelformules en assortimentsgroepen ontwikkelen zich. Een gemiddelde gemakswinkel heeft een breed assortiment aan producten, services en diensten. Deels komen die overeenkomen met een (kantoor)boekhandel en kadoshop. NSO Retail en Spotlight willen hun gezamenlijke beurs tweemaal per jaar organiseren. Op de beursvloer vinden bezoekers ook het SPOT ON CAFE. Daar presenteren zich onder meer brancheorganisaties, winkelformules en retailvakmedia. Bas de Bruin van Spotlight Event: “Spotlight heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterk vakevent voor de speelgoed-, cadeau-, stationary-, feestartikelen-, gifts- en wenskaartenbranche. Gezien alle ontwikkelingen in de retail, maar zeker ook in de assortimentsveranderingen in de winkels is het samenvoegen van NSO Retail en Spotlight voor ons dan ook logische stap. Op deze manier verwachten wij met SPOT ON RETAIL het nog aantrekkelijker te maken om het vakevent te bezoeken”. De gemakswinkels maken al jaren een professionele ontwikkeling door waarin assortimentsproducten en -diensten meer en meer worden afgestemd op het lokale verzorgingsgebied van de winkel. En Janwillem Burgering, directeur NSO Retail: “Ondernemers met een gemakswinkel moeten zich voorbereiden op een businessmodel zonder tabaksverkoop. De nieuwe vakbeurs SPOT ON RETAIL gaat hen daarbij helpen. Letterlijk daarnaast organiseren wij in het najaar voor bestaande tabaksverkooppunten een side-event voor de categorie tabak- en rookwaren”.

Bron: NSO/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Twee CIGO winkels in de top 3 van Retail Awards 2023

Verkiezing – Onlangs werden op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord door de Nederlandse Loterij de Retail Awards 2023 uitgereikt. Twee CIGO-locaties waren terug te vinden in de top 3. Winnaar werd Kansspelclub CIGO van Vuure aan het Osdorpplein in Amsterdam en kansspelclub CIGO De Posthoorn in Amstelveen werd derde. Tweede werd Primera  Kosterman in Zwolle.

Lees bericht

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Vakcentrum: tabaksban supers in strijd met Europese Dienstenrichtlijn

Tabak - Het Vakcentrum heeft in een brief aan staatsecretaris van Ooijen van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) nogmaals bezwaar gemaakt tegen het voorgenomen verbod op verkoop van tabak in supermarkten. Het Vakcentrum verwijst daarbij naar het advies van de Raad van State waarin naar die Europese Dienstenrichtlijn verwezen wordt.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid