Oldtimers lanceert drie suikervrije smaken


Suikervrij drop van Oldtimers en vegan, verpakt in een verpakking die beter is te recyclen

Introductie - Het merk Oldtimers, geproduceerd in het Friese dorp Jirnsum, lanceert drie nieuwe suikervrije smaken; van Zoete Bolletjes en Zoute Puntjes tot aan de gecoate Zoethout Rotsjes. De suikervrije producten van Oldtimers zijn ook volledig vegan.

De laatste jaren is het zichtbaar dat steeds meer consumenten bewuster en gezonder leven. Consumenten zijn zich bewust van onnodige toevoegde suikers in allerlei producten. Daarnaast stijgt ook de vraag naar vegan. Om die reden is de suikervrije lijn van Oldtimers ook volledig vegan, net als de suikerhoudende producten.

Oldtimers is een bekend merk binnen de dropcategorie, maar heeft nog niet eerder een suikervrije variant geïntroduceerd. “Door deze nu te introduceren kunnen consumenten die vanwege hun gezondheid of bewust minder suiker eten ook genieten van het merk,” aldus Amber Verschuur, Brand Manager Oldtimers.

Voor de introductie is ook gekozen voor een ander type verpakking dan die binnen de categorie en huidige producten gebruikt wordt. Het zakje van 100 gram kan bij het plastic afval gegooid worden, waardoor het recyclen beter te realiseren is.

Oldtimers valt onder de organisatie Concorp, het bedrijf vertegenwoordigt ook de merken Fisherman’s Friend, Autodrop, Skittles, Heksehyl en Schuttelaar.

Bron: Concorp/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid