Omzet Sligro daalt in eerste kwartaal met bijna 40%


Groothandel –  Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2021 een omzet van €328 miljoen, een afname van €205 miljoen of 38,4% ten opzichte van de omzet van €533 miljoen in 2020. Dat meldt de groothandel uit Veghel vandaag in het kwartaalbericht.

Hoewel er in het eerste kwartaal van 2020 al effecten zaten van de coronalockdown, werd de omzet in het eerste kwartaal gecorrigeerd voor de periode vóór de coronacrisis bijna gehalveerd (43%). Sligro meldt daarover: ‘Hoewel dat een significante daling is, die groter is dan tijdens de twee lockdown-periodes in 2020, verstevigen we daarmee opnieuw onze relatieve positie in de markt’.

Kostenbesparingen, steunmaatregelen van de overheid, uitstel van investeringen en nieuwe financieringsregelingen bieden Sligro voldoende ruimte. Daarnaast voorziet de groothandel dat, de markten waarin het bedrijf actief is, in het tweede kwartaal weer stap voor stap herstellen.

House of Drinks

In relatieve zin doet de groothandel het goed en verstevigt het bedrijf haar positie. Autonoom, maar ook middels overnames, zoals recent de Amsterdamse drankhandelaar House of Drinks, dat onder meer de drank verzorgt op de festivals van ID&T.

Sligro spreekt geen verwachtingen uit over de toekomstige omzetontwikkeling. De halfjaarcijfers worden op 22 juli gepubliceerd.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste PostNl Businesspoint bij Shell Serva Amersfoort

Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.

Lees bericht


Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht

Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht

‘Sligro en Simon Loos gaan emissievrij leveren in Amsterdam’

Groothandel - Sligro Food Group en Simon Loos zetten een volgende stap in de emissievrije bevoorrading van de hoofdstad. Vanaf donderdag wordt een volledig elektrische Mercedes-Benz eActros koelbakwagen ingezet voor de belevering van hotels, bars, restaurants, sportclubs en andere klanten van Sligro Food Group.

Lees bericht



SWO De Splinter wijzigt naam in GemaQ en gaat adviseren

Petrol – De wereld van tankstations verandert en dus verandert SWO De Splinter. Niet alleen krijgt de inkoop- en samenwerkingsorganisatie een nieuwe naam, ook de dienstverlening wordt uitgebreid. Er moet meer maatwerk worden geleverd voor de leden, zei voorzitter Rob van Herpen. Voor de nieuwe naam, is een oude naam nieuw leven ingeblazen, namelijk GemaQ.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid