Omzet Sligro Food Group stijgt in derde kwartaal met 1,8%
![](/images/made/uploads/Sligro_Maastricht2_(Small)_720_480_90.jpg)
Groothandel - De omzet van Sligro Food Group nam in het derde kwartaal van 2021 met 1,8% toe ten opzichte van vorig jaar. De groothandel verkocht in Nederland en België in die periode totaal zo’n 556 miljoen aan producten. Deze toename was volledig autonoom. Cumulatief nam de omzet over de eerste drie kwartalen van 2021 af met 9,8%.
In het derde kwartaal van 2021 zag de groothandel uit Veghel een sterk herstel bij bijna alle afzetmarkten. Uitzondering vormen de bedrijfscatering, evenementenbranche en de zorg, maar ook daar ziet Sligro stapsgewijs enig herstel. De groothandel heeft in die segmenten zowel in Nederland als in België een relatief sterke positie.
Tabak zorgde vorig jaar voor een belangrijke omzetbijdrage, mede door de groei. Dit jaar was er juist in de eerste driekwartalen sprake van een afname van de tabaksomzet van €36 miljoen als gevolg van gewijzigde wetgeving. De omzetontwikkeling in de overige klantsegmenten compenseert deze afname. Bovendien, zo laat Sligro weten in een toelichting, wordt die omzetontwikkeling in toenemende mate versterkt door het nieuwe platform van één bestelling, één levering en één factuur in samenwerking met partner Heineken.
Sligro verwacht dat als de laatste beperkende maatregelen worden opgeheven, de omzetten weer dicht in de buurt komen te liggen van de omzetten van vóór COVID. De omzetafname ten opzichte van het niveau vóór COVID beliep over de eerste negen maanden van dit jaar 26%. In Q3 was dat nog een afname van 10%, aldus Sligro.
Bron: Sligro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Inkooporganisatie GemaQ verlengt samenwerking met Sligro
Tankstations - Coöperatieve inkooporganisatie GemaQ en Sligro Food Group verlengen de samenwerking met 3 jaar. Door de overeenkomst zijn ruim 70 leden en 240 locaties in de tankstationsector opnieuw verzekerd van inkoopvoordeel voor het food- en foodgerelateerde assortiment.
Lees berichtUitdagende tijden blijven Sligro parten spelen
Groothandel - De omzet van de Groep over het eerste halfjaar 2024 bedroeg € 1.393 miljoen, een afname van 0,7% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2023. Desondanks bleef onze ebitda met € 55 miljoen gelijk aan vorig jaar en nam het bedrijfsresultaat met € 2 miljoen toe tot € 6 miljoen. De nettowinst nam door gestegen rentelasten af tot een verlies van € 1 miljoen.
Lees berichtFeyenoord en Sligro verlengen samenwerking met 5 jaar
Samenwerking - Feyenoord Rotterdam N.V. en Sligro hebben het partnership met vijf jaar verlengd. De horecagroothandel is daarmee tot 1 juli 2029 als Official Food Partner aan de club verbonden. Ook blijft Sligro food- en non-foodproducten leveren aan De Kuip. Dat meldt Sligro Food Group.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees berichtSamenwerking HEMA en La Place eindigt in augustus
Formulenieuws – De La Place restaurants in de HEMA locaties in Hilversum en Alkmaar zullen per week 33 en 34 hun deuren sluiten. De sluiting in de eerste helft van augustus is het gevolg van de voorgenomen verzelfstandiging van La Place. De La Place-producten blijven wel beschikbaar voor de klanten van Jumbo. Ook de verskeukens bij de Jumbo supermarkten blijven in hun huidige...
Lees berichtSligro opnieuw Founding Partner Gastvrij Rotterdam
Vakbeurzen - Sligro Food Group heeft niet alleen haar deelname bevestigd, maar zich ook weer gecommitteerd als Founding Partner aan Gastvrij Rotterdam. Het aantal Founding Partners komt daarmee op 14. Sligro zal deelnemen samen met Heineken.
Lees bericht