Ook Boodschapjes.com helpt gedupeerde ondernemers


Bezorgsite - Boodschapjes.com, een online platform voor lokale winkeliers die boodschappen bezorgen, stelt haar platform kosteloos ter beschikking aan gedupeerde ondernemers ten gevolge van het coronavirus.

Boodschapjes.com is een online platform waar de consument met lokale winkeliers in contact wordt gebracht. Via het platform zijn online boodschappen te bestellen, die door de winkelier worden uitgeleverd. Aangesloten winkeliers kunnen naar wens bezorgkosten, bezorgtijden, levergebieden en minimale orderbedragen instellen. 

Coulant

Het zijn vooral lokale supermarkten en speciaalzaken die on-demand kunnen bezorgen, die gebruik maken van het boodschappenplatform. Door de huidige ontwikkelingen worden nu ook ondernemers toegelaten die gedupeerd zijn door de uitbraak van het coronavirus en alternatieven zoeken om hun aanbod kwijt te kunnen. Lucy Eind, oprichtster van het platform: "In deze tijden zijn we coulant. Naast detailhandelaren zijn bijvoorbeeld ook kwekerijen, foodproducenten en horecaleveranciers die gedupeerd zijn en alternatieve afzetkanalen zoeken welkom."

Ambulante handel

Naast lokale winkeliers ziet Eind ook een toename van ambulante markthandelaren die zich aanmelden voor het boodschappenplatform. De afgelopen dagen is er gewekt om ook voor de ambulante handel een module te maken, zodat marktkooplui ook effectief gebruik kunnen maken van het platform. “Zij zien momenteel een daling van hun omzet omdat er massaal markten worden geannuleerd”, aldus Eind.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

PLUS verruimt assortiment biologische melk

Supermarkt - Sinds juni 2021 is alle dagverse melk, karnemelk en yoghurt in een literpak en halve literpak van het PLUS huismerk, standaard biologisch. Deze week zet PLUS een volgende grote stap: alle anderhalve- en twee literpakken dagverse melk zijn ook standaard biologisch.

Lees bericht


‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’

Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.

Lees bericht

CBL roept boeren op acties te beëindigen

Boerenacties - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, roept protesterende boeren op per direct de blokkades van distributiecentra op te heffen. De belangenorganisatie vindt de blokkades onacceptabel.

Lees bericht

GS1 maakt zich op voor statiegeld op blikjes

Inzameling - Vanaf 31 december 2022 gaan consumenten statiegeld betalen voor metalen drankverpakkingen met een inhoud van drie liter of minder. Het doel van de maatregel is het inzamelen en recyclen van de twee miljard blikjes, waarvan op dit moment een groot deel in de natuur belandt. GS1 treft de voorbereidingen om ervoor te zorgen dat data over de blikjes kan worden...

Lees bericht



Stijgende prijzen rem op herstel retailsector

Analyse – Een volumegroei van 1 procent voor de retailsector in 2022 verwacht ABN AMRO. Een belangrijke oorzaak van die matige groei zijn de stijgende prijzen, ook die van de boodschappen. Als andere reden voor de matige groei ziet de bank de verschuivingen in bestedingen naar diensten als reizen en horeca zodra alle beperkende maatregelen zijn opgeheven.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid