Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag


Zero Waste Cup bij NS is een van de verpakkingsconcepten van Paardekooper

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Het verpakkingsbedrijf laat weten dat er opnieuw concrete stappen zijn gezet dit jaar. Hoewel het bedrijf trots is op initiatieven zoals het gebruik van zonnepanelen, het promoten van elektrisch rijden en de verduurzaming van de kantoren, ligt de grootste impact van het verpakkingsconcern in het verduurzamen van de verpakkingen die zij leveren aan hun klanten. Het is hun ambitie om de organisatie en de verpakkingen die zij leveren daar waar mogelijk te verduurzamen. Door kritisch te kijken naar materiaalgebruik en hierover te adviseren, bieden ze klanten alternatieven aan en inspireren ze hen bewustere keuzes te maken. Op deze manier kunnen zij de impact van verpakkingen aanzienlijk verlagen. Lyanne Paardekooper, CMO en vierde generatie Paardekooper in het familiebedrijf dat ruim 100 jaar bestaat: ‘Dagelijks maak ik bewuste keuzes in mijn leven, maar ik besef dat de impact die ik als individu maak veel minder groot is dan mijn invloed als ondernemer. Daarom zet ik samen met onze organisatie concrete stappen naar een duurzamere toekomst.’

FCS-keurmerk

Een van de stappen die het bedrijf gaat zetten op het gebied van duurzaamheid is de inzet van meer papier met FCS-keurmerk. Het streven is dat eind 2025 95% van het papier het FSC-keurmerk heeft. Zo introduceerde de organisatie gumtape bestaande uit FSC-gecertificeerd papier met wateractiveerbare lijm gemaakt van zetmeel. Speciaal voor de bloemen en plantensector, waarin Paardekooper wereldwijd marktleider is, is een transparante bloemenhoes ontwikkeld bestaande uit ruim 70% gerecycled plastic. Daarnaast wil het bedrijf in 2030 50% minder CO2 uitstoten dan in 2022.

Bron: Paardekooper/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Nieuwe koers La Place gericht op jongeren en duurzaamheid

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe koers ingezet. Die nieuwe koers is gericht op een jongere doelgroep, maar kent ook ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Zo wil het bedrijf tot 2027 50% minder voedselverspilling en 80% plant-based ingrediënten realiseren.

Lees bericht

F&B-event over duurzaamheid hotels van Green Hotel Club

Hotels - Tijdens het tweede jaarlijkse Sustainable Food & Beverage Inspiration Event, georganiseerd door de Green Hotel Club, kwamen meer dan vijftig F&B Managers, chef-koks en General Managers van hotels uit de regio Amsterdam samen om inspiratie op te doen, kennis te delen en duurzame leveranciers te ontmoeten.

Lees bericht


Zorgboodschap wint Shopping Awards B2B Award 2025

Uitreiking – Zorgboodschap heeft tijdens een gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk is Zorgboodschap de Shopping Awards B2B Award 2025 ontvangen. De prijs is toegekend door een vakjury en de erkenning voor de krachtige, gebruiksvriendelijke webshop die Zorgboodschap speciaal voor de zorgsector heeft laten ontwikkelen.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid