Peeze start test met herbruikbare koffieverpakking
Verpakkingstest - Koffiebranderij Peeze start samen met Koninklijke Burgers’ Zoo en verzekeraar Unigarant een praktijktest met herbruikbare koffieverpakkingen. Het gaat om een afwasbare verpakking die na reiniging opnieuw ingezet kan worden.
Licht, lucht en vocht zijn elementen die de versheid van koffie negatief beïnvloeden. Koffie wordt daarom vaak verpakt in folieverpakkingen. Maar juist de folie zorgt er voor dat de verpakking slecht recyclebaar is.
De Arnhemse koffiebranderij Peeze wilde daarom kijken of er niet een alternatief was voor de zakelijke markt als het gaat om een verpakking die duurzamer is en gerecycled kan worden. Dat kijken en nadenken heeft geleid tot een afwasbare verpakking die na ongeveer 10 keer gebruik duurzamer is dan een traditionele folieverpakking, inclusief retourtransport en het wassen.
In theorie is zo’n overstap gemakkelijker te maken dan in de praktijk, volgens Peeze. Want een overstap naar een afwasbare verpakking lijkt eenvoudig, maar heeft toch veel voeten in de aarde. Algemeen directeur van Peeze, Myriam Lufting: “Met oog op handling, wasbaarheid, duurzaamheid en versheid hebben we een bewuste keuze gemaakt voor de huidige emmer. In theorie komt deze als beste uit de bus. Nu testen we graag hoe zo’n verpakking in praktijk werkt en welke aanpassingen nodig zijn voor eventuele verdere opschaling”.
De resultaten van de test bij Burgers’ Zoo en verzekeraar Unigarant zijn medio juni bekend.
Bron: Peeze/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Burgers’ Zoo opent in Arnhem vernieuwd Bush Restaurant
Dierentuin - Burgers’ Zoo in Arnhem heeft een nieuw Bush Restaurant geopend. Aziatisch streetfood is de inspiratie voor het restaurant dat de kleuren en sfeer van het tropisch regenwoud toont. Overdag is het Bush Restaurant open voor regulier dagbezoek en in de avonduren voor zakelijke borrels en diners.
Lees berichtNa Hoop en Geloof komt Grolsch met Liefde
Introductie - Bierbrouwer Grolsch komt met haar derde limited edition specaalbier: Liefde. Eerder dit jaar werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt tot slot Geluk.
Lees berichtFrank en Fresh Coffee maakt het verschil tussen oude en verse koffie
Koffie – Het nieuwe koffiemerk Frank & Fresh Coffee komt niet alleen rechtsreek via de brievenbus bij klanten, maar wordt ook nog eens op bestelling vers gebrand in vier smaken. De snelle verwerking zorgt er voor dat de koffie meer aroma’s behoudt; versere koffie dus.
Lees berichtNespresso gaat samenwerking aan met Picnic
Koffiebezorging - Nespresso en Picnic gaan exclusief samenwerken in Nederland. Picnic zet het distributienetwerk in voor de bezorging van de koffiecapsules. De stap moet gezien worden als een uitbreiding van het bestaande distributie- en recyclenetwerk voor de klanten van Nespresso. Door de sterke uitbreiding van het bezorgnetwerk van bezorgdienst Picnic is het ook voor veel klanten van Nespresso interessant de...
Lees berichtKoffiebrander Peeze viert 140-jarig bestaan
Jubileum – Koffiebrander Peeze bestaat 140 jaar en gaat dat vieren met een klantenactie. Afnemers die een gouden ticket vinden tussen hun bestelling, winnen een speciaal klantenarrangement van het koffiemerk. In totaal worden er twaalf gouden tickets bij de bestellingen verspreid, waarmee klanten speciaal georganiseerde arrangementen kunnen winnen. Ontdekken en ontmoeten staat centraal bij deze arrangementen. Zo is er kijkje achter de...
Lees berichtHoreca kan nu ook Gordons Blushing koffie schenken
Koffie – Onder de naam Blushing exploiteert tv-persoonlijkheid Gordon niet alleen zijn horecaconcept, maar heeft hij sinds kort ook zijn eigen koffiemerk. Makro is een van de eerste groothandels die het product heeft opgenomen en het daarmee beschikbaar maakt voor horecagelegenheden. Volgens Gordon werd het, na de opening van zijn drie lunchrooms in Amsterdam, Blaricum en Rotterdam, tijd voor een volgende...
Lees bericht