Plant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geinspireerd vaker plantaardig te eten.
Deelnemende restaurants zijn diverse horecagelegenheden in Amsterdam. Van net geopende hot spots tot gevestigde namen en van volledig plantaardige restaurants tot de favoriete plekken van menig carnivoor. Zeven dagen lang koken chefs naast hun gebruikelijke menu een extra vegetarisch en/of plantaardig gerecht; van daghap tot fine dining.
Kanarie Club
Chong Chu, ondernemer Foodhallen en Kanarie Club, doet met de Kanarie Club mee aan de Plant FWD Week: “Juist wat mensen in de horeca eten inspireert voor thuis. Wij doen mee aan de Plant FWD Week om te laten zien dat de oplossing voor een duurzamere toekomst soms letterlijk op je bord ligt. We willen met de Kanarie Club laten zien dat je geen vlees nodig hebt om lekker uit eten te gaan.”
Inspireren
De afgelopen vijftig jaar groeide de groep mensen die zichzelf flexitariër noemt. Toch kromp de totale vleesconsumptie amper. Mensen willen wel minder vlees eten, denken zelfs ook dat ze dat doen, maar in de praktijk blijkt dit niet het geval. Om mensen te inspireren ook een plantaardig te eten, organiseert Plant FWD de Plant FWD Week. Niet gericht op de paar procent die al plantaardig eet, maar juist de groep die wil minderen. Co-founder Maartje Nelissen: “Wij willen juist die veel grotere groep mensen inspireren met gerechten die simpelweg zo geniaal lekker zijn dat het niet meer uitmaakt of de ingrediënten nou van een dier of uit de grond kwamen.” De kracht van de horeca is volgens Maartje de creativiteit van chefs om simpele ingrediënten te veranderen in mindblowing gerechten. “Dat maakt restaurants dé plek waar mensen iets nieuws willen en kunnen ervaren.”
Bron: Plant FWD/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtFastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation
Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.
Lees berichtKarma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees bericht