PLUS en Coop voortaan één bedrijf


Alle COOP-winkels worden in drie jaar tijd omgebouwd naar PLUS

Supermarkten - De fusie tussen PLUS en Coop, die afgelopen september 2021 werd aangekondigd, is nu bekrachtigd. Vanaf maandag vormen de twee supermarkten samen één nieuwe coöperatie onder de naam PLUS.

Plus wordt de derde grootste servicesupermarkt van Nederland met een landelijk netwerk van 550 winkels en een gezamenlijke consumentenomzet van circa 5 miljard euro. Met de benoeming van het bestuur van PLUS U.A. en de Raad van Commissarissen van PLUS Holding is het bestuurlijke fundament van de nieuwe coöperatie verstevigd. De komende periode krijgt de fusie geleidelijk aan vorm. Het ombouwen van Coop winkels naar PLUS is een belangrijk onderdeel van die operatie.

Vanaf nu bestaat de directie van de nieuwe organisatie uit:

- Duncan Hoy (algemeen directeur)

- Fred Bosch (financieel directeur)

- Mayte Oosterveld (operationeel directeur)

- Björn Bertrand (directeur vastgoed)

- Maarten Ebben (directeur winkeloperatie Coop)

- Murad Kiran (directeur ICT)

- Gerard Koning (commercieel en marketing directeur Coop)

- Eric Leebeek (commercieel directeur PLUS)

- Edwin Linssen (directeur winkelorganisatie PLUS)

- Peter van Mourik (marketing directeur PLUS)

- Judith Peters (directeur HR)

- John Uffing (directeur ondernemerszaken)

- Rowell Versleijen (directeur supply chain)

De Raad van Commissarissen en het bestuur van de coöperatie bestaan uit:

- Harry Bruijniks (voorzitter)

- Maartje Frederiks

- Tjerk Hooghiemstra

- Karin Janssen

- Alfred Koehoorn

- Han Kolff

- Cornelis Trommel

- Harold van Velzen

- Edwin Versluis

PLUS is een sterke en vertrouwde formule met een hoge klantwaardering en is in de zomer van 2021 uitgeroepen tot Beste supermarkt van Nederland. Bovendien is PLUS al zeven jaar achtereen verkozen tot ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’ van Nederland. De start van het nieuwe jaar is tevens het startschot voor de integratie van beide bedrijven in de nieuwe coöperatie. Voor de ombouw van de Coop winkels naar PLUS wordt circa drie jaar uitgetrokken.

Bron: Plus/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Eerste ‘Gewoon Coop’ opent in Achtmaal

Formulenieuws - In Achtmaal is de eerste Gewoon Coop geopend. Het gaat om de voormalige Coop Compact van Christ-Jan en Kara van Bedaf. Het is de eerste Gewoon Coop onder de vlag van Boon Food Group. In de komende maanden heropenen er meerdere winkels als Gewoon Coop die worden beleverd door Boon Food Group.

Lees bericht

Adrie Kleppe opent combinatiewinkel ‘Pakje Tabak’ in Leerdam

Interview- Wat doe je als eigenaar van een winkelcentrum als je winkels ziet verdwijnen waar wel behoefte aan is? Dan start je die winkels zelf. Precies datgene heeft vastgoedbeheerder Arie Kleppe gedaan in Leerdam. Hij startte op twee gescheiden huisnummers een eigen tabakszaak en aangrenzend een Postkantoor zodat de tabaksspeciaalzaak ook na 2032 open mag blijven.

Lees bericht

Frontaal Brewing en Oldtimers lanceren Drop Bock

Introductie - Frontaal Brewing Company introduceert met trots 'Drop Bock', een speciaal bockbier ontwikkeld in samenwerking met het dropmerk Oldtimers van Concorp. De samenwerking is ter ere van het 100-jarig jubileum van Oldtimers en heeft geleid tot een bockbier dat de smaak van traditioneel bockbier combineert met de tonen van salmiak en zoethout van Oldtimers’ klassieke dropjes.

Lees bericht


Heineken volop van start met EK-activatieprogramma

Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...

Lees bericht

Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid