Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food


Alle grote merken zijn tegenwoordig aanwezig op de PLMA

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

PLMA-president Peggy Davies: “Ons impactvolle wereldwijde evenement biedt een dynamisch tweedaags platform voor meer dan 28.000 private label professionals uit 120 landen om verbinding te maken, te sourcen en te groeien”. De deelnemende bedrijven vertegenwoordigen tal van producten bestaande uit verse, diepgevroren en gekoelde levensmiddelen, droge kruidenierswaren en dranken, maar ook non-foodcategorieën, waaronder cosmetica, gezondheid en schoonheid, huishouden en keuken, tuinbenodigdheden, huishoudelijke artikelen en meer. Ook de foodservicemarkt krijgt steeds meer aandacht op de PLMA.

Diverse producttrends zijn te signaleren op de beursvloer, zoals producenten met:

- Duurzame claims – 39%

- Dieetbehoeften – 31%

- Veganistisch, plantaardig en vegetarisch – 22%

- Biologisch – 26%

Een vast onderdeel van de beurs is de ruimte die wordt geboden voor innovatie en ontwikkeling van nieuwe producten. Deze ruimte staat bekend als de Idea Supermarket. Deze speciale ruimte bevat private label-assortimenten van 64 supermarkten, hypermarkten, discounters, speciaalzaken en drogisterijen over de hele wereld. Hier vindt ook de New Product Expo plaats, met meer dan 500 nieuwe producten die door exposanten zijn ontwikkeld. Bovendien zal er een tentoonstelling zijn met winnende producten van retailers die in 2024 een International PLMA Salute to Excellence Award hebben gewonnen voor private label-innovatie.

Bron: PLMA/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws







FSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca

Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.

Lees bericht

Bus Whisky lanceert duurzame whisky in nieuwe stokerij

Gedestilleerd – Duurzaam Nederlands whiskymerk Bus Whisky opent een splinternieuwe stokerij. Ter ere van de opening van de stokerij in het Brabantse Loosbroek lanceert het merk een nieuwe whisky. De nieuwe release is een vijf jaar oude Single Cask Whisky en gelagerd op Pedro Ximenez quarter cask vaten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid