Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food
![](/images/made/uploads/IMG_2218_(Medium)_1024_768_90.jpg)
Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.
PLMA-president Peggy Davies: “Ons impactvolle wereldwijde evenement biedt een dynamisch tweedaags platform voor meer dan 28.000 private label professionals uit 120 landen om verbinding te maken, te sourcen en te groeien”. De deelnemende bedrijven vertegenwoordigen tal van producten bestaande uit verse, diepgevroren en gekoelde levensmiddelen, droge kruidenierswaren en dranken, maar ook non-foodcategorieën, waaronder cosmetica, gezondheid en schoonheid, huishouden en keuken, tuinbenodigdheden, huishoudelijke artikelen en meer. Ook de foodservicemarkt krijgt steeds meer aandacht op de PLMA.
Diverse producttrends zijn te signaleren op de beursvloer, zoals producenten met:
- Duurzame claims – 39%
- Dieetbehoeften – 31%
- Veganistisch, plantaardig en vegetarisch – 22%
- Biologisch – 26%
Een vast onderdeel van de beurs is de ruimte die wordt geboden voor innovatie en ontwikkeling van nieuwe producten. Deze ruimte staat bekend als de Idea Supermarket. Deze speciale ruimte bevat private label-assortimenten van 64 supermarkten, hypermarkten, discounters, speciaalzaken en drogisterijen over de hele wereld. Hier vindt ook de New Product Expo plaats, met meer dan 500 nieuwe producten die door exposanten zijn ontwikkeld. Bovendien zal er een tentoonstelling zijn met winnende producten van retailers die in 2024 een International PLMA Salute to Excellence Award hebben gewonnen voor private label-innovatie.
Bron: PLMA/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Dry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees berichtChef’s table ‘Taste of Horecava by Gault&Millau’
Vakbeurzen - In samenwerking met de culinaire gids Gault&Millau organiseert Horecava een Chef’s Table, waarbij topchefs hun vaardigheden tonen aan een select gezelschap van horecaprofessionals.
Lees berichtGroothandel FOOX breidt aantal laadpleinen fors uit
Groothandel - FOOX heeft een volgende stap gezet in duurzaam ondernemen. In samenwerking met EVISE heeft de groothandel laadpleinen gerealiseerd bij haar vestigingen in Franeker, Hoogeveen en Venlo.
Lees berichtVegitalian opent eerste locatie in Rotterdam
Formulenieuws – Met twee restaurants in Utrecht en één in Amsterdam, is het nu tijd voor Rotterdam; op 12 juni opent Vegitalian de eerste locatie in de Maasstad aan de Schiedamse Vest.
Lees berichtFSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca
Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.
Lees berichtBus Whisky lanceert duurzame whisky in nieuwe stokerij
Gedestilleerd – Duurzaam Nederlands whiskymerk Bus Whisky opent een splinternieuwe stokerij. Ter ere van de opening van de stokerij in het Brabantse Loosbroek lanceert het merk een nieuwe whisky. De nieuwe release is een vijf jaar oude Single Cask Whisky en gelagerd op Pedro Ximenez quarter cask vaten.
Lees bericht