Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food
_1024_768_90.jpg)
Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.
PLMA-president Peggy Davies: “Ons impactvolle wereldwijde evenement biedt een dynamisch tweedaags platform voor meer dan 28.000 private label professionals uit 120 landen om verbinding te maken, te sourcen en te groeien”. De deelnemende bedrijven vertegenwoordigen tal van producten bestaande uit verse, diepgevroren en gekoelde levensmiddelen, droge kruidenierswaren en dranken, maar ook non-foodcategorieën, waaronder cosmetica, gezondheid en schoonheid, huishouden en keuken, tuinbenodigdheden, huishoudelijke artikelen en meer. Ook de foodservicemarkt krijgt steeds meer aandacht op de PLMA.
Diverse producttrends zijn te signaleren op de beursvloer, zoals producenten met:
- Duurzame claims – 39%
- Dieetbehoeften – 31%
- Veganistisch, plantaardig en vegetarisch – 22%
- Biologisch – 26%
Een vast onderdeel van de beurs is de ruimte die wordt geboden voor innovatie en ontwikkeling van nieuwe producten. Deze ruimte staat bekend als de Idea Supermarket. Deze speciale ruimte bevat private label-assortimenten van 64 supermarkten, hypermarkten, discounters, speciaalzaken en drogisterijen over de hele wereld. Hier vindt ook de New Product Expo plaats, met meer dan 500 nieuwe producten die door exposanten zijn ontwikkeld. Bovendien zal er een tentoonstelling zijn met winnende producten van retailers die in 2024 een International PLMA Salute to Excellence Award hebben gewonnen voor private label-innovatie.
Bron: PLMA/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Uber Eats: friet is favoriete snack, maar vegan groeit
Analyse - Bezorgdienst Uber Eats heeft een analyse gemaakt van de besteltrends in Nederland in 2024. De data geven een opvallend beeld van het eetgedrag van Nederlanders, waarin traditionele snacks nog altijd favoriet zijn, maar plantaardige alternatieven aan terrein winnen.
Lees berichtEfteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes
Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.
Lees berichtAnne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland
Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.
Lees berichtBuroBio zet biologisch op de kaart bij PLMA
Biologisch - Om biologisch op de kaart te zetten van retailers en foodservicebedrijven was BuroBio met een eigen stand aanwezig op de internationale vakbeurs voor private labelproducten (PLMA). Het BuroBio deed dat voor het eerst in opdracht van het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN).
Lees berichtPrivate labelbeurs PLMA toont opmars huismerken
Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...
Lees berichtPLMA wordt grootste private labelbeurs ooit
Vakbeurzen – De Private Label Manufacturers Association (PLMA) zal van 20 tot en met 21 mei haar grootste World of Private Label International Trade Show organiseren in de RAI Amsterdam Convention Centre. De vakbeurs belooft het grootste privatlabel- event ooit te worden, met een recordaantal exposanten en evenzeer veel retailers en fabrikanten. De beurs heeft daarmee haar positie als belangrijkste ontmoetingsplaats voor de...
Lees bericht