‘Automatische gezondheidscheck met ThermalGuard-detectie’


Innovatie – Een apparaat dat binnen 0,2 seconden de lichaamstemperatuur checkt en kijkt of de gast wel een mondkapje draagt, dat is wat ThermalGuard winkeliers en restauranthouders belooft. Deze automatische gezondheidscheck is ontwikkeld door een groep ondernemers in Amsterdam en Groningen.

De ThermalGuard moet het voor winkeliers en restauranteigenaren eenvoudiger maken om de gezondheid van hun klanten en gasten te checken. “Zo hoeven ondernemers zelf niet bij de deur te staan met een thermometer,” aldus oprichter Michiel Dicker van ThermalGuard.

Rood scherm

Rondom een bezoek aan de horeca en in bepaalde winkelgebieden hebben mensen zich te houden aan bepaalde maatregelen. Restaurants moeten enkele gezondheidsvragen stellen, mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer en bepaalde drukke plekken en mensen moeten anderhalve meter afstand houden in winkels. “ThermalGuard moet dit soort zaken op termijn duidelijker en makkelijker maken voor zowel de ondernemer als bezoeker,” aldus Dicker. Het apparaat kan vanaf anderhalve meter nauwkeurig meten met een maximale afwijking van een halve graad. Bij een te hoge temperatuur gaat het scherm op rood.

Nieuwe normaal

Volgens Dicker zijn steeds meer partijen bezig te bekijken op welke manier noodzakelijke maatrgelen kunnen worden ingevuld. “Ons product kan daar hopelijk aan bijdragen.” Zo kan het apparaat ook ingesteld worden om gezichten te herkennen en op basis daarvan wel of geen toegang verlenen. Niet alleen handig bij bepaalde uitgaansgelegenheden, maar ook voor grote bedrijven waar werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid