Salomon ontwikkelt samen met Sligro nieuw burgerconcept


Groothandel – Salomon FoodWorld en groothandel Sligro hebben een nieuw concept ontwikkeld. Het gaat om vier varianten voordeelverpakkingen van kwaliteitsburgers, die ook per vier zijn verpakt. Hiermee kunnen ze niet alleen pick & mixed worden gekozen door ondernemers voor een aantrekkelijke keuze aan tafel, maar nemen ze ook nog eens weinig opslagruimte in beslag. Omdat de producten diepgevroren zijn en direct bereid kunnen worden op de bakplaat, zorgt het concept ook  nog eens voor 0% derving . Sligro over de introductie: “De visie waarmee Salomon Foodworld de markt benadert is goed uitgedacht, ze hebben oog voor ontwikkelingen in de markt. Hier spelen ze op in met producten die onze klanten helpen hun inkomsten op te bouwen en een kwaliteitsverbetering op de menukaart te realiseren.” Remco Kerssens, Head of Market International van Salomon Foodworld: “Met deze nieuwe range voordeelverpakkingen bedienen we een markt van kleinere restaurants en horecaconcepten. Deze hebben vaak een kleine opslagcapaciteit waar grootverpakkingen geen optie zijn.” Premiumproducten Salomon biedt op deze manier ondernemers een premiumproduct aan van constante kwaliteit. Eveneens zijn het producten die inspelen op de trend van ambachtelijkheid en zelfgemaakt. Doordat de burgers, uitgezonderd de Beef burger Puck, zonder ontdooien op de bakplaat zijn te bereiden, is derving zoals gezegd niet aan de orde, maar verbetert het rendement van de ondernemer wel. Vier varianten De vier varianten waarmee Salomon komt zijn: Sunnie Veggie Burger, een plantaardige burger met zongerijpte groente, zonder dierlijke; de Homestyle Angus Burger met de look van huisgemaakt; de pittig gekruide Crunchy Chik’n Burger gemaakt van malse stukjes kipfilet en de Beef Burger Puck, die naar wens gevormd kan worden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten

Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het...

Lees bericht

Winst Sligro daalt een kwart in transitiejaar

Groothandel – De winst van groothandel Sligro is het afgelopen jaar met een kwart gedaald. De groothandel uit Veghel wist over 2019 een winst van 34 miljoen euro te realiseren. Stijgende kosten in de logistiek, lagere bestellingen bij de ‘Heineken-klanten’  en opstartverliezen in België hebben in belangrijke mate voor het drukkend resultaat gezorgd in dit ‘transitiejaar’. Sligro stond vorig jaar voor diverse ingrijpende...

Lees bericht

Omzetgroei Sligro dankzij overnames

Groothandel - Sligro heeft de omzet het afgelopen jaar zien stijgen. De stijging was vooral te danken aan de gedane overnames. De resultaten werden vanochtend in een summier bericht bekend gemaakt. Op 23 januari komt het groothandelsbedrijf met de volledige jaarcijfers naar buiten. De omzet in 2019 kam neer op 2,39 miljard euro. Dat is 2,1 procent meer dan een jaar eerder. Maar als...

Lees bericht

Vion wijzigt management foodservice-unit

Management – Vion gaat voor 2020 een aantal managementwijzigingen doorvoeren in de business-unit Vion Food Service. Onder deze divisie vallen de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. De managementwijzigingen worden gedaan om positie van de merken internationaal verder te versterken en innovatie- en marketingkracht verder te vergroten. Vanaf volgend jaar zal het managementteam bestaan uit Jochen Kramer, die verantwoordelijk wordt voor Marketing...

Lees bericht


Sligro en KNVB verlengen de samenwerking

Samenwerking - Sligro en KNVB verlengen hun partnershipcontract tot 31 december 2022. Dat hebben beide partijen bekend gemaakt. Sligro en de KNVB werken al sinds 2015 samen. De twee partners delen de ambitie om binnen amateurvoetbal de leefstijl te verbeteren. Dat gebeurt onder meer door het aanbod in de kantines gezonder te maken. Dit programma ‘Lekker Bezig’ heeft er inmiddels al toe geleid...

Lees bericht

De vegetarische frikandel smaakt goed op Horeca Expo Gent

Beurzen - In het Vlaamse Gent ging zondag de Horeca Expo 2019 van start. Horeca-minnend België loopt op deze dag massaal uit om de producten van de leveranciers te proeven. Want de Belg koopt in op smaak en niet op prijs. Al die etende mensen om je heen motiveren de smaakpapillen. Ook de vegetarische frikandellen van Van Geloven smaken dan heerlijk....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid