Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Op de zondag, de familiedag voor de Belgische horecaondernemers, was het redelijk druk. Het beursbezoek is niet alleen een dagje uit, maar het is ook het zien en proeven van wat de deelnemende exposanten hebben te bieden. Er wordt daarom veel aandacht geschonken aan de presentatie van de producten en de stands. Met name de stands bieden bezoekers als deelnemers aan de beurs altijd veel stof tot nadenken over hun eigen presentatie.
Kwaliteit
Zoals gezegd op de beurs, die van zondag 17 tot en met 19 maart in de Expo in Gent werd gehouden, veel aandacht voor kwaliteitsvlees en visspecialiteiten. Sommige presenteerden naast het dierlijke product, ook de plantaardige varianten. Ook in België stijgt de vraag naar meer plantaardig, lieten diverse exposanten weten, maar de vraag naar vleesalternatieven is nog niet te vergelijken met die in Nederland. Wat wel opviel is dat de kwaliteit van de plantaardige producten zoals die op de beurs worden aangeboden. Zowel in textuur als smaak benaderen veel producten de kwaliteit van de vleesvariant. Wat dat betreft leggen onze zuiderburen de kwaliteitsstandaard toch op de meeste culinaire vlakken net iets hoger dan Nederlanders.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtKarma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht