SIAL Paris komt met nieuwe digitale catalogus


De digitale catalogus moet een hulpmiddel zijn voor exposanten en bezoekers om 365 dagen van het jaar commercieel in contact te zijn

Vakbeurzen – SIAL Paris, internationale vakbeurs die van 15 tot en met 19 oktober wordt gehouden,  komt met een nieuwe digitale catalogus. Op de CXMP marktplaats treft de gebruiker een overzicht aan van ruim 7.000 aanwezige exposanten en hun producten. De digitale catalogus moet een hulpmiddel zijn voor exposanten en bezoekers om 365 dagen van het jaar commercieel in contact te zijn.

Het platform, dat door de Comexposium Group werd ontwikkeld om klanten het hele jaar door te begeleiden, is georganiseerd in drie segmenten: Food, Fashion en Sport. De SIAL gebruikt dit hulpmiddel om de producten die op de beurs gepresenteerd worden, in de kijker te zetten. Via het platform worden de exposanten en de bezoekers van de SIAL Paris welkom geheten in de community van meer dan 300.000 leveranciers en inkopers. 

Digitale vitrine

Exposanten krijgen gratis toegang tot de marktplaats om hun productencatalogus samen te stellen en hun zichtbaarheid onder de bezoekers van de vakbeurs te vergroten. Het platform maakt het de leveranciers mogelijk hun merken en producten te presenteren. Ze kunnen een onbeperkt aantal producten uploaden, en naar keuze verschillende elementen toevoegen: een volledige beschrijving geven, kenmerken, foto's, en meer.

Bezoekers kunnen gratis de exposantenlijst en de productenlijst bekijken om hun bezoek aan de beurs ter plaatse zo goed mogelijk te organiseren. Ze kunnen het platform regelmatig checken om elke dag nieuwe updates te ontdekken en zo op de hoogte te blijven van de innovaties die op de beurs gepresenteerd worden.

Daarnaast heeft de beurs:

SIAL Talks, een uitgebreid lezingenprogramma. Meer dan 100 internationale sprekers en 60 lezingen bieden met hun expertise een scherpe analyse van de innovaties, nieuws en de belangrijkste trends in de agrovoedingsindustrie.

SIAL Innovation, ontcijfert de voedselvoorziening van de toekomst. Al zo'n 20 jaar onderscheidt de SIAL Paris, via de SIAL Innovation Grands Prix, tijdens elke editie de meest opvallende ingediende innovaties.

De finalisten in de 15 categorieën worden bekendgemaakt tijdens de SIAL Innovation persconferentie, die vanaf 16 september te zien is op het SIAL YouTube kanaal. De winnaars worden bekendgemaakt op 15 oktober om 16.30 uur op de SIAL Paris. 

SIAL Start Up, om nieuwe initiatieven te ontdekken en de oplossingen van de toekomst te creëren: er worden 650 start-ups verwacht, waaronder bijna 100 die gegroepeerd zijn in het Sial Start'Up dorp.

SIAL Future Lab voor een duik in het hart van de foodtrends aan de horizon van 2030 (landbouw, retail en op het bord). 

Bron: SialParis/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid