Simon Lévelt introduceert koffiecups voor thuis


Koffie – Met de lancering van eigen koffiecapsules biedt Simon Lévelt de consument een combinatie van gemak en biologische koffie van premium kwaliteit voor thuis. De koffie- en theespecialist brengt de koffie van 100% arabicakoffie in drie smaken.

Bovendien introduceert Simon Lévelt een recycleprogramma voor de aluminium koffiecapsules waarmee de speciaalzaak het mogelijk maakt om zowel eigen capsules als aluminium capsules van andere merken bij de speciaalzaak in te leveren. De cups zijn verkrijgbaar bij alle Simon Lévelt speciaalzaken én exclusief bij Albert Heijn.

Kwaliteit en smaak

De bonen van Simon Lévelt worden ambachtelijk geteeld en met de hand geplukt. De koffie kan nu naast de speciaalzaak óók in de supermarkt worden gekocht. Directeur Bert Jongsma: “Door ons assortiment uit te breiden met koffiecapsules heeft ook de capsulegebruiker onze kwaliteit binnen handbereik en kunnen ze van een snelle kop premium koffie genieten.” De arabicabonen van Simon Lévelt zijn gekeurd volgens de Specialty Coffee Association (SCA) methode. Hierbij worden bonen beoordeeld door middel van cupping: een gestandaardiseerde methode om koffie te evalueren op onder andere smaak, balans, geur en afdronk. Net als de reeds verkrijgbare arabicakoffies hebben ook de 100% biologische capsules een SCA-score van minimaal 80 op een schaal 1 tot 100.

Aluminium capsules

Om smaakdegradatie te voorkomen is gekozen voor aluminium capsules. Ze zijn lucht-, licht- en vochtdicht en hebben de look en feel van de speciaalzaak, net als de verpakking. Het lichte gewicht van de aluminium cups zorgt voor minder CO2-uitstoot en transportkosten, en ze zijn eindeloos recyclebaar. Simon Lévelt beschouwt consumptie en recycling als onafscheidelijk en maakt het daarom mogelijk voor consumenten om de koffiecapsules – en aluminium capsules van andere merken – bij de speciaalzaak in te leveren, zodat de cirkel in samenwerking met TerraCycle rondgemaakt kan worden.

Drie smaken

De koffiecapsules komen in drie verschillende varianten, te weten Peruvian Opal  (donkere medium roast met hints van toast en cacao), Colombian Emerald (krachtige, gebalanceerde koffie met tonen van pure chocolade en rozijnen) en Ugandan Amber (zachte koffie met het rinse van appelstroop en een romigheid van whisky cream)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Koffie met 16,5% meest populaire consumptie buiten de deur

Marktcijfers – Koffie is verreweg de meest populaire drank buiten de deur. Van alle consumpties is maar liefst in 16,5 procent een bakkie koffie. De geleidelijke daling van de normale koffie en espresso wordt daarin volledig gecompenseerd door de stijging van melkkoffies, zoals cappuccino en koffie verkeerd.

Lees bericht

Koffiebrander Peeze viert 140-jarig bestaan

Jubileum – Koffiebrander Peeze bestaat 140 jaar en gaat dat vieren met een klantenactie. Afnemers die een gouden ticket vinden tussen hun bestelling, winnen een speciaal klantenarrangement van het koffiemerk. In totaal worden er twaalf gouden tickets bij de bestellingen verspreid, waarmee klanten speciaal georganiseerde arrangementen kunnen winnen. Ontdekken en ontmoeten staat centraal bij deze arrangementen. Zo is er kijkje achter de...

Lees bericht


Koffiemerk Lavazza verlengt contract met Roland Garros

Buitenland – Lavazza heeft het contract met het tennistoernooi van Roland Carros in Parijs verlengd. Het Italiaanse koffiemerk heeft al vier jaar lang een exclusieve overeenkomst met alle vier de grandslam tennistoernooien. Roland Carros heeft altijd een belangrijke positie ingenomen, vooral omdat Frankrijk een belangrijk land is voor Lavazza. Na thuismarkt Italië is het namelijk de grootste markt voor het merk...

Lees bericht

MAAS en Coffee Based gaan koffiedik recyclen

Recyclen - MAAS, marktleider op het gebied van vendingmachines, en het Rotterdamse Coffee Based gaan samenwerken op het gebied van de circulaire economie. De partners gaan nieuwe producten ontwikkelen van koffieafval afkomstig uit de koffiemachines van MAAS. In Nederland wordt er jaarlijks ruim 120 miljoen kilo koffieafval geproduceerd dat grotendeels direct in de vuilnisbak belandt, terwijl het juist veel waardevolle stoffen...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid