Simon Lévelt introduceert koffiecups voor thuis


Koffie – Met de lancering van eigen koffiecapsules biedt Simon Lévelt de consument een combinatie van gemak en biologische koffie van premium kwaliteit voor thuis. De koffie- en theespecialist brengt de koffie van 100% arabicakoffie in drie smaken.

Bovendien introduceert Simon Lévelt een recycleprogramma voor de aluminium koffiecapsules waarmee de speciaalzaak het mogelijk maakt om zowel eigen capsules als aluminium capsules van andere merken bij de speciaalzaak in te leveren. De cups zijn verkrijgbaar bij alle Simon Lévelt speciaalzaken én exclusief bij Albert Heijn.

Kwaliteit en smaak

De bonen van Simon Lévelt worden ambachtelijk geteeld en met de hand geplukt. De koffie kan nu naast de speciaalzaak óók in de supermarkt worden gekocht. Directeur Bert Jongsma: “Door ons assortiment uit te breiden met koffiecapsules heeft ook de capsulegebruiker onze kwaliteit binnen handbereik en kunnen ze van een snelle kop premium koffie genieten.” De arabicabonen van Simon Lévelt zijn gekeurd volgens de Specialty Coffee Association (SCA) methode. Hierbij worden bonen beoordeeld door middel van cupping: een gestandaardiseerde methode om koffie te evalueren op onder andere smaak, balans, geur en afdronk. Net als de reeds verkrijgbare arabicakoffies hebben ook de 100% biologische capsules een SCA-score van minimaal 80 op een schaal 1 tot 100.

Aluminium capsules

Om smaakdegradatie te voorkomen is gekozen voor aluminium capsules. Ze zijn lucht-, licht- en vochtdicht en hebben de look en feel van de speciaalzaak, net als de verpakking. Het lichte gewicht van de aluminium cups zorgt voor minder CO2-uitstoot en transportkosten, en ze zijn eindeloos recyclebaar. Simon Lévelt beschouwt consumptie en recycling als onafscheidelijk en maakt het daarom mogelijk voor consumenten om de koffiecapsules – en aluminium capsules van andere merken – bij de speciaalzaak in te leveren, zodat de cirkel in samenwerking met TerraCycle rondgemaakt kan worden.

Drie smaken

De koffiecapsules komen in drie verschillende varianten, te weten Peruvian Opal  (donkere medium roast met hints van toast en cacao), Colombian Emerald (krachtige, gebalanceerde koffie met tonen van pure chocolade en rozijnen) en Ugandan Amber (zachte koffie met het rinse van appelstroop en een romigheid van whisky cream)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Wonder Beans start grootschalig project in Oeganda

Koffie - Het koffiemerk Wonder Beans start een grootschalig project om de sociale en economische omstandigheden van de koffieboeren in de Bugisu regio in Oost-Oeganda te verbeteren. Wonder Beans, onderdeel van We Wonder Company, leidt het project en investeert hier samen met klanten in.

Lees bericht

Nieuwe versie van onbemande shop Fastned

Tankstation – Fastned heeft woensdag een nieuwe versie geopend van een onbemande shop. De onbemande winkel van Fastned is gevestigd in het Duitse Kinding Altmühltal. De winkel heeft een beperkt assortiment frisdranken, koffie en snacks, maar biedt een comfortabele lounge om te wachten tijdens het opladen en een nette toiletgroep.

Lees bericht




Bakker Bart terug in hartje Nijmegen

Formulenieuws - Na een maand van verbouwing is aan de Broerstraat in Nijmegen de nieuwe Bakker Bart geopend. De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling en indeling, met elementen uit het nieuwe Bakker Bart-concept. De focus ligt op de broodjescorner, de bestelopties, zoals dubbele bestelzuilen en een orderstatusscherm.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid