Sligro breidt elektrisch vervoer uit met eigen transportbedrijf
Groothandel – Sligro wil verder verduurzamen en het transport maakt daar een belangrijk onderdeel van uit. Zo belangrijk dat de groothandel daarvoor zelfs een eigen transportbedrijf opzet met eigen chauffeurs.
Vrijdag 9 juni werden de eerste van 25 nieuwe elektrische Renault vrachtwagens geleverd. Daarvoor nam CEO Koen Slippens van Sligro Food Group symbolisch de sleutels in ontvangst uit handen van Bas van Heertum van BAS Trucks Veghel.
Al enkele jaren wordt door Sligro geëxperimenteerd met verschillende elektrische voertuigen om in de praktijk te ontdekken welk type het meest geschikt is voor distributie naar de horeca in een stedelijke omgeving. Van kleine bestelauto en klassieke vrachtauto tot een geavanceerde wegtrein voor de binnenstad. Met de levering van deze vrachtwagens wordt een volgende stap gezet.
Speciaal
De vrachtwagens zijn speciaal gebouwd voor geconditioneerde leveringen aan horecabedrijven en bedrijfscateraars. De vrachtwagens gaan rijden naar Sligro-klanten binnen de Ring van Amsterdam. Later dit jaar worden nog eens 25 elektrische vrachtwagens geleverd en samen met de nu al aanwezige elektrische vrachtwagens kan de hoofdstad dan volledig elektrisch door Sligro beleverd worden. Daarmee is Sligro klaar voor de plannen van de stad Amsterdam waar vanaf 2025 uitstootvrije zones gelden voor onder andere nieuwe vrachtauto’s.
Eigen transportbedrijf
De nieuwe vrachtwagens worden ondergebracht in Sligro Food Group Transport, een nieuw bedrijfsonderdeel náást de vaste transportpartners waarmee al jaren wordt samengewerkt. Hiermee heeft Sligro zelf de regie over haar verduurzamingsambities, het tempo waarin die gerealiseerd worden en met welke middelen. De chauffeurs van de nieuwe elektrische vrachtwagens komen in dienst bij Sligro Food Group Transport.
Bron: Sligro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht