Sligro gaat met Promotool horeca helpen met promotie


Groothandels - Sligro en PimpYours slaan de handen ineen om horecaondernemers te ontzorgen op het gebied van professionele promotie voor hun zaak. De Promotool richt zich primair op het fastservicesegment maar is breder inzetbaar. De producten in de tool biedt ondernemers een kans om meer gasten naar hun zaak te trekken, de bezoekfrequentie te verhogen en de gemiddelde besteding te verhogen.

Ondernemers in de fastservice hebben steeds meer behoefte om proactief gasten aan te trekken en om de gemiddelde besteding te verhogen. Voor een belangrijk deel komt dat omdat de concurrentie steeds groter wordt. Ook omdat die concurrentie steeds vaker uit andere segmenten komt. Vooral in steden is er tegenwoordig op iedere straathoek wel een snelle en betaalbare hap te vinden. Met de online Promotool wil Sligro ondernemers de mogelijkheid bieden eenvoudig professionele promotiematerialen te ontwikkelen, zodat bedrijven de concurrentie makkelijker aan kunnen. Alle artikelen die in de Promotool worden aangeboden hebben een focus op het verhogen van traffic, gemiddelde besteding en/of een hogere bezoekfrequentie. Hierbij valt te denken aan onder andere actieflyers, posters, social posts, spaarkaarten en meer.

Ondernemer aan de knoppen

Voordeel van de Promotool is dat de ondernemers zelf bepalen welke producten zij promoten en tegen welke prijs. Bovendien krijgen zij professionele fotografie aangeboden, die in drie verschillende stijlen gratis kan worden ingezet. Ondernemers hoeven verder uitsluitend hun eigen contactgegevens en logo toe te voegen. De Promotool is in overleg met ondernemers tot stand gekomen en richt zich volledig op het inspelen op meer traffic en upsell. Ook is door de samenwerking het gebruik van de tool eenvoudig gehouden en is de service gericht op het feit dat ondernemers met minimale inspanning betaalbare, professionele promotie voor hun zaak kunnen bestellen.

Ondernemers helpen

De uitbreiding van het dienstenpakket met de Promotool voor fastservice past bij de partnerrol die Sligro wil vervullen. “Bij Sligro willen we foodprofessionals en hun gasten niet alleen laten genieten van lekker, goed en eerlijk eten”, zegt solutions manager Manon Selier van Sligro. “We vinden het ook belangrijk om horecaprofessionals te helpen in het verbeteren van hun rendement. Helpen met initiatieven om hun traffic en omzet te verhogen horen daar zeker bij.” Sligro heeft de afgelopen maanden verschillende initiatieven gestart om horecaondernemers te helpen bij hun bedrijfsvoering. Zo startte de groothandel recent De Slimme Keuken en bezorgdienst Mr. Butler in Nijmegen en Den Bosch. Onlangs maakte Sligro ook een samenwerking bekend met Eneco om horecabedrijven te helpen met het verduurzamen van hun energieverbruik.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste PostNl Businesspoint bij Shell Serva Amersfoort

Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.

Lees bericht


Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht

Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht



SWO De Splinter wijzigt naam in GemaQ en gaat adviseren

Petrol – De wereld van tankstations verandert en dus verandert SWO De Splinter. Niet alleen krijgt de inkoop- en samenwerkingsorganisatie een nieuwe naam, ook de dienstverlening wordt uitgebreid. Er moet meer maatwerk worden geleverd voor de leden, zei voorzitter Rob van Herpen. Voor de nieuwe naam, is een oude naam nieuw leven ingeblazen, namelijk GemaQ.

Lees bericht

Sligro terug op omzetniveau van voor corona

Groothandel – Sligro wist in de eerste drie maanden van dit jaar de omzet naar een niveau te brengen van voor de coronamaatregelen. Weliswaar viel de omzet in catering nog wat tegen, maar daar tegenover stond een verdere groei in bezorging aan bedrijven.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid