Sligro gaat met Promotool horeca helpen met promotie


Groothandels - Sligro en PimpYours slaan de handen ineen om horecaondernemers te ontzorgen op het gebied van professionele promotie voor hun zaak. De Promotool richt zich primair op het fastservicesegment maar is breder inzetbaar. De producten in de tool biedt ondernemers een kans om meer gasten naar hun zaak te trekken, de bezoekfrequentie te verhogen en de gemiddelde besteding te verhogen.

Ondernemers in de fastservice hebben steeds meer behoefte om proactief gasten aan te trekken en om de gemiddelde besteding te verhogen. Voor een belangrijk deel komt dat omdat de concurrentie steeds groter wordt. Ook omdat die concurrentie steeds vaker uit andere segmenten komt. Vooral in steden is er tegenwoordig op iedere straathoek wel een snelle en betaalbare hap te vinden. Met de online Promotool wil Sligro ondernemers de mogelijkheid bieden eenvoudig professionele promotiematerialen te ontwikkelen, zodat bedrijven de concurrentie makkelijker aan kunnen. Alle artikelen die in de Promotool worden aangeboden hebben een focus op het verhogen van traffic, gemiddelde besteding en/of een hogere bezoekfrequentie. Hierbij valt te denken aan onder andere actieflyers, posters, social posts, spaarkaarten en meer.

Ondernemer aan de knoppen

Voordeel van de Promotool is dat de ondernemers zelf bepalen welke producten zij promoten en tegen welke prijs. Bovendien krijgen zij professionele fotografie aangeboden, die in drie verschillende stijlen gratis kan worden ingezet. Ondernemers hoeven verder uitsluitend hun eigen contactgegevens en logo toe te voegen. De Promotool is in overleg met ondernemers tot stand gekomen en richt zich volledig op het inspelen op meer traffic en upsell. Ook is door de samenwerking het gebruik van de tool eenvoudig gehouden en is de service gericht op het feit dat ondernemers met minimale inspanning betaalbare, professionele promotie voor hun zaak kunnen bestellen.

Ondernemers helpen

De uitbreiding van het dienstenpakket met de Promotool voor fastservice past bij de partnerrol die Sligro wil vervullen. “Bij Sligro willen we foodprofessionals en hun gasten niet alleen laten genieten van lekker, goed en eerlijk eten”, zegt solutions manager Manon Selier van Sligro. “We vinden het ook belangrijk om horecaprofessionals te helpen in het verbeteren van hun rendement. Helpen met initiatieven om hun traffic en omzet te verhogen horen daar zeker bij.” Sligro heeft de afgelopen maanden verschillende initiatieven gestart om horecaondernemers te helpen bij hun bedrijfsvoering. Zo startte de groothandel recent De Slimme Keuken en bezorgdienst Mr. Butler in Nijmegen en Den Bosch. Onlangs maakte Sligro ook een samenwerking bekend met Eneco om horecabedrijven te helpen met het verduurzamen van hun energieverbruik.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sligro wil meer zijn dan groothandel alleen

Interview - De rol van de groothandel binnen foodservice wordt vaak gebagatelliseerd. Onterecht, want in de keten kan de groothandel wel degelijk een rol van toegevoegde waarde spelen. Alleen moet die rol wellicht duidelijker worden gemaakt. Sligro zet op dat terrein nu stappen. Onder leiding van ex-Unilever- en Coca-Cola-manager Hanna Polman is de groothandel in Veghel op een aantal terreinen...

Lees bericht


Sligro ziet omzet autonoom met bijna 10 procent dalen

Groothandel - Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal de omzet op een autonome basis met 9,5 procent zien afnemen. Toch is het bedrijf redelijk positief gestemd over de komende periode, omdat het minder hard wordt geraakt door de overheidsmaatregelen dan andere vergelijkbare bedrijven. Dat bleek uit een kwartaal update van de groothandel vandaag.

Lees bericht

Sligro en Eneco gaan horeca energiekosten helpen besparen

Groothandel - Sligro en Eneco hebben elkaar gevonden en gaan samen horecaondernemers helpen met het besparen van energiekosten. Horecaondernemers kunnen met Energie & Gas Contracten profiteren van de beste prijsgarantie van Eneco en ontvangen tevens 100% groene stroom. Daarnaast krijgen de deelnemende bedrijven een EnergieCoach als persoonlijke adviseur en slimme tool om extra besparingen te realiseren en verder te verduurzamen.

Lees bericht




Coronamaatregelen treffen Sligro fors

Groothandel – De COVID-19-uitbraak en de daarop volgende overheidsmaatregelen hebben grote effecten gehad op de afzetmarkten van Sligro. Zowel in Nederland als in België werd de Sligro Food Group fors getroffen. Over het eerste half jaar in 2020 realiseerde de Brabantse groothandel een omzet van €943 miljoen, een daling van bijna 17 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid