Sligro kiest als eerste groothandel voor Beter Leven kip
Groothandel - In 2023 geeft Sligro als eerste groothandel al zijn onbewerkte kip ten minste één Beter Leven-ster. Dat meldt Wakker Dier. De kippen hebben meer leefruimte en een overdekte buitenuitloop.
Anne Hilhorst van Wakker Dier vindt ‘het geweldig dat Sligro het goede voorbeeld geeft aan zijn concurrenten’. De één Beter Leven-ster kippen krijgen straks naast de overdekte buitenloop ongeveer veertig procent meer ruimte. Bovendien groeien de kippen met een Beter Leven keurmerk minder snel waardoor, volgens Wakker Dier, de kippen gezonder blijven en minder antibiotica nodig hebben.
Plofkippen
Volgens Wakker Dier hebben de groothandels Makro, Hanos en Bidfood nog geen plannen om af te stappen van het aanbieden van vlees van zogenaamde plofkippen. Wakker Dier wil dat alle groothandels stoppen met de verkoop van het vlees van de plofkip, die sneller groeit en minder leefruimte heeft. Wakker Dier voert al jaren campagne tegen deze leefomstandigheden van deze kippen.
Kipster
De Beter Leven-ster voor kippen en vlees in het algemeen rukt overigens steeds verder op in de out-of-homemarkt en bij de foodservicebedrijven. Cafetariaformule Smullers met locaties op de Nederlandse stations schakelde onlang volledig over op het gebruik van vleessnacks met een Beter Leven-keurmerk en ook andere partijen zoals cateraars en formulehuizen zijn actief met het duurzame vleesalternatieven, zoals Kipster
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht