Sligro kiest als eerste groothandel voor Beter Leven kip


Groothandel - In 2023 geeft Sligro als eerste groothandel al zijn onbewerkte kip ten minste één Beter Leven-ster. Dat meldt Wakker Dier. De kippen hebben meer leefruimte en een overdekte buitenuitloop.

Anne Hilhorst van Wakker Dier vindt ‘het geweldig dat Sligro het goede voorbeeld geeft aan zijn concurrenten’.  De één Beter Leven-ster kippen krijgen straks naast de overdekte buitenloop ongeveer veertig procent meer ruimte. Bovendien groeien de kippen met een Beter Leven keurmerk minder snel waardoor, volgens Wakker Dier, de kippen gezonder blijven en minder antibiotica nodig hebben.

Plofkippen

Volgens Wakker Dier hebben de groothandels Makro, Hanos en Bidfood nog geen plannen om af te stappen van het aanbieden van vlees van zogenaamde plofkippen. Wakker Dier wil dat alle groothandels stoppen met de verkoop van het vlees van de plofkip, die sneller groeit en minder leefruimte heeft. Wakker Dier voert al jaren campagne tegen deze leefomstandigheden van deze kippen.

Kipster

De Beter Leven-ster voor kippen en vlees in het algemeen rukt overigens steeds verder op in de out-of-homemarkt en bij de foodservicebedrijven. Cafetariaformule Smullers met locaties op de Nederlandse stations schakelde onlang volledig over op het gebruik van vleessnacks met een Beter Leven-keurmerk en ook andere partijen zoals cateraars en formulehuizen zijn actief met het duurzame vleesalternatieven, zoals Kipster

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid