SNACKWITHBENEFITS kleurt vriesvak groen bij Sligro
Actie – SNACKWITHBENEFITS kleurt op duurzame dinsdag 5 september het vriesvak van Sligro groen met het eerste compleet duurzame vriesvak. Niet alleen in eigen producten, maar ook andere producten die de wereld beter maken. De groene vriezer staat tot en met 30 september bij de Sligro in Rotterdam Zuid.
Het doel van de vriezer is om te laten zien dat voor ieder product in de diepvries een vervanger is met net zoveel smaak, maar waarmee er meer impact wordt maakt. Margje Pijpker, oprichter van SNACKWITHBENEFITS en initiatiefnemer: “Het is tijd dat we gezamenlijk deze keuzes een betere plek geven op het schap. Zodat een ondernemer of consument niet meer het doolhof door hoeft om een betere keuze te maken.”
Samen beter eten
In het groene vriesvak liggen producten die allemaal een bijdragen aan een betere wereld. Pijpker: “1 graad van de totale opwarming van onze aarde wordt veroorzaakt door wat we eten. Een kwart daarvan is direct te linken aan de keuzes die wij allemaal maken in de schappen.” Volgens Pijpker ligt de oplossing in de vriezer, want je kan wat vaker de auto laten staan, maar meer impact maak je als je bij iedere maaltijd een bewuste keuze maakt.
Twee voorwaarden
Alle producten in het vriesvak moesten aan twee voorwaarden voldoen: weinig verspilling en veel smaak. Daarnaast is de inhoud van het groene vriesvak 50% plantaardig, 30% vegetarisch en 20% eerlijk vlees. SNACKWITHBENEFITS hoopt met de groene vriezer de categorie als geheel een zet in de groene richting te geven. Pijpker roept daarom supermarktondernemers en groothandel s op om samen vriesvakken groen te kleuren.
Bron: SNACKWITHBENEFITS/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’
Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft...
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtAbsolut Vodka & Sprite introduceren Ready-To-Drink cocktail
Introductie – Coca-Cola in Nederland introduceert Absolut Vodka & Sprite in Nederland. De gemixte cocktail is verkrijgbaar als 250ml ‘Ready-To-Drink' (RTD). Hiermee brengen Coca-Cola en Pernod Ricard twee iconische merken samen die wereldwijd een bekendheid hebben opgebouwd.
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees berichtVakcentrum: tabaksban supers in strijd met Europese Dienstenrichtlijn
Tabak - Het Vakcentrum heeft in een brief aan staatsecretaris van Ooijen van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) nogmaals bezwaar gemaakt tegen het voorgenomen verbod op verkoop van tabak in supermarkten. Het Vakcentrum verwijst daarbij naar het advies van de Raad van State waarin naar die Europese Dienstenrichtlijn verwezen wordt.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees bericht