Soupalicious, Unilever en Voedselbanken sluiten uniek pact


Samenwerking - Social enterprise Soupalicious, Unilever en Voedselbanken Nederland (VBN) starten een unieke samenwerking om honger door armoede én voedselverspilling tegen te gaan. Met dit pact hebben de partijen inmiddels al 1 miljoen kommen soep kunnen doneren aan de voedselbank. Alle voedselbanksoepen worden gemaakt van geredde groenten en reststromen. Daarnaast creëert de samenwerking banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Spil in de samenwerking is Soupalicious, dat soepen binnen de B2B-markt verkoopt, onder meer aan  verschillende corporate bedrijven, cateraars, overheden en gemeenten. De verkoop gaat via het one-for-one principe ‘een kom voor jou is ook een kom voor de Voedselbank bij jou in de buurt’. Unilever en VBN zijn vanaf de start in 2015 betrokken bij Soupalicious. Unilever Food Solutions, de B2B tak van Unilever (UFS) levert ingrediënten zoals bouillon en roux en VBN is betrokken geweest bij de opstart. Afgelopen maand werd de mijlpaal van één miljoen gedoneerde kommen soep aan de voedselbank bereikt. Ook heeft de samenwerking nu al zo’n 20 betaalde banen opgeleverd en redde men gezamenlijk 200.000 kilo goede groenten van vernietiging. Inmiddels doneert de sociale onderneming zo’n 1.500 kommen gezonde soep per dag aan de voedselbank. Soupalicious en UFS streven ernaar om het verkochte volume binnen drie jaar zodanig te laten groeien dat de voedselbanken een miljoen kommen soep per maand (33.333 kommen per dag) gaan ontvangen. Hiermee kunnen alle voedselbankklanten wekelijks worden voorzien van kwalitatief goede soep. Bron: Soupalicious/Unilever/Voedselbanken

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Etenover.nl wil foodservicebedrijven helpen met omzet en voorraad

Initiatief - Verschillende producenten en leveranciers aan de foodservicesector starten samen met het communicatiebureau Shoot My Food, Food Inspiration en Foodservice Network het initiatief www.etenover.nl. Deze tijdelijk online marktplaats is ingericht om voedselverspilling bij de foodservicebedrijven tegen te gaan en de financiële schade van producenten te beperken.

Lees bericht


PepsiCo start Unwasted-box en gaat direct aan consument verkopen

Voedselverspilling – PepsiCo, het bedrijf achter diverse A-merken, start vandaag een initiatief tegen voedselverspilling met producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten en gaat deze rechtstreeks leveren aan de consument. Het gaat om snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay’s en Quaker, die in een zogenaamde Unwasted-box worden aangeboden.

Lees bericht


EG Group gaat strijd met voedselverspilling aan

Formulenieuws - EG Group, één van de grootste onafhankelijke uitbaters van onder andere tankstations in Europa, is een samenwerking aangegaan met ‘Too Good To Go’. Deze app tegen voedselverspilling wordt ingezet bij alle Spar Express-locaties en de eigen Go Fresh bakery-locaties op de tankstations van EG Group. Inmiddels zijn al 92 stations met een Spar shop aangesloten op de app tegen...

Lees bericht

Subway biedt 24 gezinnen een jaar lang voedselhulp

Formulenieuws – Subway vierde onlangs World Sandwich Day, waarbij klanten niet alleen elke tweede sub, wrap of salade gratis kregen, maar waarbij ook van iedere verkochte aanbieding een geldbedrag werd gedoneerd aan Voedselbanken Nederland. Met behulp van deze donaties werden maar liefst 24 gezinnen een jaar lang voorzien van voedselhulp. Marketingmanager van Subway Nederland Annelies Poelsema overhandigde vandaag een cheque ter waarde...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid