SPAR laat boodschappen via thuisbezorgd bezorgen


SPAR wil binnen drie jaar aantal vestigingen verdubbelen

Formulenieuws - SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, starten pilot om nu ook boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Het gaat om een assortiment van zo’n 1000 geselecteerde producten, waaronder brood, melk en andere verse ingrediënten tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden.

De boodschappen worden bezorgd vanuit 20 SPAR-winkels door het hele land en na een succesvolle lancering volgen andere SPAR-winkels.

In de aangescherpte strategie van SPAR is er maximale focus op gemak voor de klant. Groot onderdeel hiervan is ook online gemak. De online propositie van SPAR wordt doorontwikkeld om aan te sluiten op het concept van gemakswinkel. De eerste pilots op dit gebied zijn inmiddels ook al gestart met Deliveroo en MAAS International.

Spar wil King of Convenience worden en noemt zichzelf daarom ook geen retailketen meer , maar gemaksketen.  “We blijven SPAR die we sinds 1932 zijn, maar sterk geëvolueerd. In een wereld waar de traditionele out of home markt versmelt met het retailkanaal en waar de digitalisering met de opkomst van maaltijdbezorgers en flitsbezorgers een steeds grotere rol speelt,” zegt John van der Ent, Algemeen Directeur SPAR Nederland.

Bron: SPAR/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

SPAR Nederland benoemt Tom Bussink als CFO

Benoeming – SPAR Nederland heeft de benoeming bekendgemaakt van Tom Bussink als CFO. Hij treedt per 1 februari 2025 in dienst. Bussink wil zijn brede ervaring in retail en foodservice inzetten om de groeiambities van SPAR vorm te geven.

Lees bericht



Pizza, kapsalon en frikandel meest populair bij Thuisbezorgd

Analyse - Meest populair zijn en blijven de guilty pleasures zoals pizza margherita, kapsalon en frikandel speciaal bij bezorgdienst Thuisbezorgd. Maar in toenemende mate zien we ook kipgerechten met een twist, zoals crispy chicken pops en de Koreaanse chicken torikatsu op de bestellijsten verschijnen. Net als de gezonde ontbijtjes én nachtelijke traktaties.

Lees bericht



De broodtrommel verliest terrein in Nederland

Onderzoek -  De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid