SPAR wil verdubbeling aantal verkooppunten in Nederland


SPAR wil binnen drie jaar aantal vestigingen verdubbelen

Formulenieuws - SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000. Dat maakt CEO John van der Ent van SPAR Nederland bekend in het jubileumjaar van de gemaksformule.

Van der Ent wil met SPAR ‘de king of convenience’ en op elke plek, op ieder moment voor iedere Nederlander relevant te zijn. SPAR bestaat dit jaar precies 90 jaar. Dit wordt door de organisatie groots gevierd op en driedaags jubileumfeest in de Amsterdamse Beurs van Berlage. Daar zullen vertegenwoordigers van de ruim 13.500 winkels uit vier continenten aanwezig zijn, zo ook Managing Director Tobias Wasmuht van SPAR International: “SPAR Nederland is een belangrijke groeier van ons internationaal opererende organisatie. Deze groei is grotendeels te danken aan de grote diversiteit aan SPAR-winkels en de hoge kwaliteit van de producten. SPAR zie je niet alleen in de grote en kleine Nederlandse steden, maar ook langs de snelweg, op de camping en op universiteiten. Die multi-formatstrategie heeft een belangrijk aandeel geleverd in de snelle opmars van SPAR in het Nederlandse retail-landschap.”

Vendingmachines

In Nederland verkent SPAR momenteel tal van grenzen. “Wij gaan van klein naar kleiner tot kleinst,” aldus Van der Ent. Niet alleen het aantal verkooppunten van SPAR zal in Nederland fors groeien, ook zijn er pilots in aantocht op drukbezochte locaties, met als doel het contact met de consument verder te verstevigen. In 12 hotels worden onbemande winkels geplaatst met vendingsmachines voor de basisaankopen. Hetzelfde staat ook te gebeuren in een selectie kantooromgevingen.

Bezorging

SPAR is daarnaast eerste foodretailer die een pilotsamenwerking start met maaltijdbezorger Deliveroo. “Dit project past perfect in de ambitie van SPAR om zichzelf te positioneren tussen de horeca en de buurtsuper”, aldus Van der Ent. SPAR was vorige maand al begonnen met een samenwerking met Thuisbezorgd. Na een succesvolle pilot vindt de komende maanden de landelijke uitrol plaats.

Bron: SPAR/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht



Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid