Spare Rib Express wil af van fastfood-imago


Formulenieuws – Spare Rib Express wil zich niet meer zo sterk associëren met fastfood en gaat daarom afscheid nemen van de herkenbare vlammetjes op de bezorgauto's. Ondanks de herkenbaarheid van de opvallende vlammen wil de organisatie deze minder prominent brengen. “De nieuwe uitstraling van de wagens is ook omdat de huidige stijl inmiddels wat gedateerd wordt,” aldus woordvoerder David Pinedo van Spare Rib Express. Hij voegt daaraan toe: “Bovendien wekt het huidige autobeeld te veel associaties op met fastfood en daar willen we juist vanaf”. Spare Rib Express wil een nieuwe weg inslaan van cool, trendy, stylish, maar niet fastfood. Daarnaast wil het de rol van bezorgrestaurant versterken. De nieuwe uitstraling moet de naamsbekendheid van de formule vergroten en de herkenbaarheid versterken. Verder moeten de bezorgauto’s voor de koeriers ‘cool’ zijn om in te rijden, zonder dat deze als raceauto wordt beschouwd, aldus de foodformule in een toelichting over het nieuwe design. Op termijn worden alle winkels uitgerust met bezorgwagens in het nieuwe cardesign. Het oude ontwerp zal geleidelijk afvloeien, aldus Pinedo. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Spare Rib Express wil zich niet meer zo sterk associëren met fastfood en gaat daarom afscheid nemen van de herkenbare vlammetjes op de bezorgauto's. Ondanks de herkenbaarheid van de opvallende vlammen wil de organisatie deze minder prominent brengen. “De nieuwe uitstraling van de wagens is ook omdat de huidige stijl inmiddels wat gedateerd wordt,” aldus woordvoerder David Pinedo van Spare Rib Express. Hij voegt daaraan toe: “Bovendien wekt het huidige autobeeld te veel associaties op met fastfood en daar willen we juist vanaf”. Spare Rib Express wil een nieuwe weg inslaan van cool, trendy, stylish, maar niet fastfood. Daarnaast wil het de rol van bezorgrestaurant versterken. De nieuwe uitstraling moet de naamsbekendheid van de formule vergroten en de herkenbaarheid versterken. Verder moeten de bezorgauto’s voor de koeriers ‘cool’ zijn om in te rijden, zonder dat deze als raceauto wordt beschouwd, aldus de foodformule in een toelichting over het nieuwe design. Op termijn worden alle winkels uitgerust met bezorgwagens in het nieuwe cardesign. Het oude ontwerp zal geleidelijk afvloeien, aldus Pinedo. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe strategische samenwerking Ekmekci en Lekkerland

Samenwerking - In sportieve sfeer hebben de mediterrane foodformule Ekmekci en fullservicegroothandel Lekkerland Nederland hun nieuwe strategische samenwerking bekendgemaakt. Ze kozen voor een unieke manier om hun partnerschap af te trappen, namelijk met een zaalvoetbalwedstrijd tussen medewerkers van beide bedrijven.

Lees bericht

’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht

Nieuwe huisstijl Spare Rib Express na herpositionering

Formulenieuws – Spare Rib Express heeft de afgelopen periodesubtiele aanpassingen aangebracht aan het logo en de gebruikte kleuren. De nieuwe huisstijl maakt onderdeel uit van de nieuwe positionering van de fastfoodformule. De vernieuwingen zijn al zichtbaar op de website, app, verpakkingen, het hoofdkantoor en het wagenpark.

Lees bericht



eazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens

Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid