Starbucks serveert Teavana thee-assortiment na VS en Europa nu ook in Azië


Convenience - De Amerikaanse koffiecaféketen Starbucks schenkt vanaf nu na de VS en Europa ook in al haar filialen in Azië Teavana thee. Starbucks biedt de thee van Teavana in meer dan 6200 van haar vestigingen in Azië, China en de Pacific. Starbucks heeft het eigen thee-assortiment onder het merk Teavana in het standaard-aanbod van haar Aziatische koffiecafés opgenomen. De grootste koffieformule ter wereld heeft de ambitie de theeverkopen de komende vijf jaar wereldwijd naar een omzet van drie miljard dollar uit te bouwen. In Azië is met name China het land waar Starbucks de beste zaken doet. De afgelopen jaren heeft Starbucks er jaarlijks gemiddeld vijfhonderd vestigingen geopend. In 2019 wil het bedrijf er 3400 koffiecafés hebben. Ondanks de opening van vele koffiecafés in Azië, is thee de markt met de grootste groeipotentie op langere termijn. Alleen al in China wordt het theevolume op 9,5 miljard dollar geschat en voor Starbucks de reden hier vol in te zetten op de uitrol van het Teavana merk. Theecultuur Op maat afgestemd op de zestien landen in Azië waar Starbucks actief is, zijn er onder het Teavana-merk speciale smaakvarianten ontwikkeld. Het aanbod bestaat zowel uit warme als uit koude theeën. Teavana is in 2012 door Starbucks overgenomen en wordt sinds afgelopen maand juli ook in Europese Starbucks vestigingen geschonken. Ook in Starbucks koffiecafés in Nederland staat Teavana thee op de menukaart. “We zijn trots om de Teavana thee te lanceren in onze Starbucks winkels en onze klanten kennis te laten maken met exotische combinaties, gedurfde smaken en nieuwe soorten thee”, zei Charlotta Oldham, Starbucks EMEA tea category manager tijdens de lancering. “Teavana ijsthee is een verfrissende en lekkere aanvulling op ons zomermenu. Onze missie is om een ​​moderne theecultuur te creëren met theeproducten en ervaringen waarvan we hopen dat onze klanten zullen genieten.” Succes In thuisland de VS is Teavana volgens Starbucks een succes. De thee-omzet is met 12 procent gestegen waarbij vooral ijsthee hét succesproduct is met een omzetgroei van 29 procent. Teavana wordt niet alleen -koud of warm- vers voor het oog van de klant in de Starbucks koffiecafés bereid, ook bestaan er wereldwijd meer dan 350 speciale Teavana gebrande theewinkels. Bron: @FoodClicks

Convenience - De Amerikaanse koffiecaféketen Starbucks schenkt vanaf nu na de VS en Europa ook in al haar filialen in Azië Teavana thee. Starbucks biedt de thee van Teavana in meer dan 6200 van haar vestigingen in Azië, China en de Pacific. Starbucks heeft het eigen thee-assortiment onder het merk Teavana in het standaard-aanbod van haar Aziatische koffiecafés opgenomen. De grootste koffieformule ter wereld heeft de ambitie de theeverkopen de komende vijf jaar wereldwijd naar een omzet van drie miljard dollar uit te bouwen. In Azië is met name China het land waar Starbucks de beste zaken doet. De afgelopen jaren heeft Starbucks er jaarlijks gemiddeld vijfhonderd vestigingen geopend. In 2019 wil het bedrijf er 3400 koffiecafés hebben. Ondanks de opening van vele koffiecafés in Azië, is thee de markt met de grootste groeipotentie op langere termijn. Alleen al in China wordt het theevolume op 9,5 miljard dollar geschat en voor Starbucks de reden hier vol in te zetten op de uitrol van het Teavana merk. Theecultuur Op maat afgestemd op de zestien landen in Azië waar Starbucks actief is, zijn er onder het Teavana-merk speciale smaakvarianten ontwikkeld. Het aanbod bestaat zowel uit warme als uit koude theeën. Teavana is in 2012 door Starbucks overgenomen en wordt sinds afgelopen maand juli ook in Europese Starbucks vestigingen geschonken. Ook in Starbucks koffiecafés in Nederland staat Teavana thee op de menukaart. “We zijn trots om de Teavana thee te lanceren in onze Starbucks winkels en onze klanten kennis te laten maken met exotische combinaties, gedurfde smaken en nieuwe soorten thee”, zei Charlotta Oldham, Starbucks EMEA tea category manager tijdens de lancering. “Teavana ijsthee is een verfrissende en lekkere aanvulling op ons zomermenu. Onze missie is om een ​​moderne theecultuur te creëren met theeproducten en ervaringen waarvan we hopen dat onze klanten zullen genieten.” Succes In thuisland de VS is Teavana volgens Starbucks een succes. De thee-omzet is met 12 procent gestegen waarbij vooral ijsthee hét succesproduct is met een omzetgroei van 29 procent. Teavana wordt niet alleen -koud of warm- vers voor het oog van de klant in de Starbucks koffiecafés bereid, ook bestaan er wereldwijd meer dan 350 speciale Teavana gebrande theewinkels. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht

Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht


Shell opent tweede Shell Mobility Hub in Rotterdam

Tankstation – Shell opende recent de eerste Shell Mobility Hub in Den Haag, samen met Q-Park Nederland. Deze week werd een tweede geopend aan het Hofplein in Rotterdam. Deze locatie kent geen Shell Café zoals Den Haag, maar heeft wel een Shell Select en een Starbucks. Vooralsnog staan er in totaal 4 hubs gepland, er komen er dus nog twee bij.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid