Startende horecaondernemers vaak te laat met btw-aangifte


Volgens de Belastingdienst kwam in 2024 10 procent van de btw-aangiften van horecastarters te laat binnen / Foto bij: Belastingdienst

Ondernemerschap - Startende ondernemers, waaronder veel horecabedrijven, dienen opvallend vaak hun btw-aangifte te laat in. Volgens de Belastingdienst kwam in 2024 10 procent van de btw-aangiften van alle startende ondernemers te laat binnen. Wie te laat indient of betaalt, riskeert een boete.

De volgende btw-deadline is 31 oktober, en de Belastingdienst helpt starters om die niet te missen. “Een vergeten aangifte is zonde en makkelijk te voorkomen,” zegt startersvoorlichter Ferry Hoogerheijde. “Zet de deadlines in je agenda of stel een melding in via Mijn Belastingdienst Zakelijk.”

Om nieuwe horecaondernemers te ondersteunen, organiseert de Belastingdienst op maandag 13 oktober om 20.00 uur het gratis webinar ‘Invullen 1e btw-aangifte’. In ruim een uur leren deelnemers hoe zij hun aangifte correct invullen, fouten voorkomen en vragen stellen aan experts.

Bron: Belastingdienst/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Koppert Cress opent De Eetbare Jungle

Opening - Koppert Cress heeft De Eetbare Jungle geopend: een volledig eetbaar ecosysteem waar chefs, foodprofessionals, beleidsmakers en innovators ervaren hoe rijk en veelzijdig de wereld van planten kan zijn.

Lees bericht



Horecava en Wine Professional bundelen opnieuw de krachten

Vakbeurzen - Tijdens Horecava 2026 slaan Horecava en Wine Professional opnieuw de handen ineen. De grootste horecabeurs van Nederland en de vooraanstaande wijnbeurs van de Benelux presenteren samen Taste of Wine Professional met een programma dat wijn laat aansluiten bij het thema van dit jaar: Betaalbare luxe.

Lees bericht



Horecava 2026 draait om betaalbare luxe

Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.

Lees bericht

Koreaanse keuken breekt definitief door

Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid