Sterke groei HelloFresh in eerste kwartaal 2022
Maaltijdbezorging - Maaltijdbezorger HelloFresh heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug. Zowel het aantal klanten dat gebruik maakte van de maaltijdbox als omzet namen fors toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
In het eerste kwartaal van 2022 boekte HelloFresh een omzet van bijna 2 miljard euro. Ook het aantal klanten nam in de eerste drie maanden met 17 procent verder toe tot 8,52 miljoen. In 2021 lag dit aantal nog op 7,28 miljoen. De omzet kwam uit op 1,9 miljard euro. Dit is een toename van 26,4%. In 2021 kwam d omzet in het eerste kwartaal uit op 1,44 miljard euro. Daarnaast behield de onderneming een sterke klantenbinding, met een lichte stijging van het gemiddelde aantal bestellingen per klant en een stijging van de waarde van de gemiddelde bestelling naar 55,1 euro ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van HelloFresh. "Nadat we onze activiteiten in de afgelopen twee jaar hebben verdrievoudigd, zijn we nu goed op weg om deze nieuwe activiteiten verder succesvol te maken, onze nieuwe regio's op te schalen en verder te investeren in onze capaciteiten om ons succes op lange termijn als uiterst rendabele geïntegreerde groep voor voedingsoplossingen te verzekeren."
Uitdagingen
Ook HelloFresh heeft uitdagingen als het gaat om verhoogde inkoopprijzen, verdere verduurzaming en hogere transportkosten. “We bieden steeds meer seizoensgebonden producten aan en in ons aanbod zijn er recepten te vinden voor elk moment van de dag. Deze en meer productverbeteringen voeren wij door om onze klanten elke keer nog beter te kunnen voorzien in hun behoeften, dit terwijl we alle uitdagingen waarmee we in de huidige tijd te maken krijgen met beide handen aanpakken", aldus Pauwel Wiertsema, CEO van HelloFresh Benelux.
Bron: HelloFresh/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’
Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.
Lees berichtMaaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar
Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.
Lees berichtFood100 toont voorlopers in verduurzaming voedselsysteem
Verkiezing – Vrijdag is voor de zevende keer bekend gemaakt wie de meeste impactvolle voedselveranderaars van Nederland zijn. De Food100-lijst bestaat uit 100 verduurzamers, vernieuwers en aanjagers die ons voedselsysteem verbeteren en bijdragen aan het oplossen van onze klimaat- en voedseluitdagingen. Zij zetten zich in voor beter en eerlijker eten en drinken voor iedereen.
Lees berichtFNLI: lastenverhoging remt verduurzaming voedingsmiddelenbedrijven
Industrie - De voorgenomen heffingen en verhoging van de energiebelasting op gas uit het aanvullende klimaatpakket van het demissionaire kabinet werken averechts voor voedingsmiddelenfabrikanten bij de verduurzaming. Dat stelt bracheorganisatie van de voedingsmiddelenindustrie FNLI. Volgens FNLI-directeur Cees-Jan Adema moet de politiek veel meer richten op de uitvoerbaarheid van de gewenste verduurzaming.
Lees berichtHelloFresh introduceert kant-en-klare maaltijden Factor in Nederland
Maaltijdenservice - HelloFresh introduceert de kant-en-klare maaltijden van Factor in Nederland en Vlaanderen. Factor is al 10-jarig succesvol actief in de VS en werd in 2020 overgenomen door HwelloFresh. Nederland en Vlaanderen zijn nu de eerste Europese markten waar Factor wordt geïntroduceerd.
Lees berichtMaaltijdboxen vooral populair onder twintigers
Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox
Lees bericht