Subway biedt 24 gezinnen een jaar lang voedselhulp
Formulenieuws – Subway vierde onlangs World Sandwich Day, waarbij klanten niet alleen elke tweede sub, wrap of salade gratis kregen, maar waarbij ook van iedere verkochte aanbieding een geldbedrag werd gedoneerd aan Voedselbanken Nederland. Met behulp van deze donaties werden maar liefst 24 gezinnen een jaar lang voorzien van voedselhulp.
Marketingmanager van Subway Nederland Annelies Poelsema overhandigde vandaag een cheque ter waarde van 1.250 voedselpakketten aan Jolijda Berkhout, van Voedselbanken Nederland. Bij die overhandiging in de locatie van de Voedselbanken Houten zei Poelsema: “Vorig jaar was World Sandwich Day al een groot succes in Nederland, met een donatie ter waarde van 1.000 voedselpakketten, maar nu zijn we trots dat we dat record verbroken hebben.” Ook Jolijda Berkhout toonde zich blij dat zij op deze manier 24 gezinnen een jaar lang iedere week van voedsel kunnen voorzien.
Voedselbanken Nederland
In Nederland leven een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselhulp. Om dit te kunnen doen, wordt samengewerkt met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Samen wordt er op die manier voor gezorgd dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast.
Bron: @FoodClicks
Formulenieuws – Subway vierde onlangs World Sandwich Day, waarbij klanten niet alleen elke tweede sub, wrap of salade gratis kregen, maar waarbij ook van iedere verkochte aanbieding een geldbedrag werd gedoneerd aan Voedselbanken Nederland. Met behulp van deze donaties werden maar liefst 24 gezinnen een jaar lang voorzien van voedselhulp.
Marketingmanager van Subway Nederland Annelies Poelsema overhandigde vandaag een cheque ter waarde van 1.250 voedselpakketten aan Jolijda Berkhout, van Voedselbanken Nederland. Bij die overhandiging in de locatie van de Voedselbanken Houten zei Poelsema: “Vorig jaar was World Sandwich Day al een groot succes in Nederland, met een donatie ter waarde van 1.000 voedselpakketten, maar nu zijn we trots dat we dat record verbroken hebben.” Ook Jolijda Berkhout toonde zich blij dat zij op deze manier 24 gezinnen een jaar lang iedere week van voedsel kunnen voorzien.
Voedselbanken Nederland
In Nederland leven een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselhulp. Om dit te kunnen doen, wordt samengewerkt met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Samen wordt er op die manier voor gezorgd dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast.
Bron: @FoodClicks
Formulenieuws – Subway lanceert een nieuwe sidekick-lijn bestaande uit een Footlong Cookie, Footlong Churro en Footlong Dippers met drie opties voor warme vullingen en een saus naar keuze. De sandwichketen brengt hiermee een Amerikaanse hit naar Nederland.
Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.
Formulenieuws – Subway is door de eigenaren van de sandwichformule verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan investeringsmaatschappij Roark Capital. Deze partij is ook eigenaar van donutketen Dunkin'.
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.