Subway verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan Roark Capital
Formulenieuws – Subway is door de eigenaren van de sandwichformule verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan investeringsmaatschappij Roark Capital. Deze partij is ook eigenaar van donutketen Dunkin'.
Roark Capital zou de keten voor zo’n 9,6 miljard dollar hebben gekocht van de familie van oprichters Fred DeLuca en Peter Buc. Deze hadden al eerder aangekondigd het bedrijf te willen verkopen.
Subway is in 1965 in de Verenigde Staten opgericht en inmiddels actief in meer dan honderd landen met bijna 37.000 broodjeszaken, waaronder in Nederland. Subway is verreweg de grootste foodketen en telt wereldwijd meer locaties dan McDonald’s en Burger King.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Subway brengt Amerikaanse sidekick-lijn naar Nederland
Formulenieuws – Subway lanceert een nieuwe sidekick-lijn bestaande uit een Footlong Cookie, Footlong Churro en Footlong Dippers met drie opties voor warme vullingen en een saus naar keuze. De sandwichketen brengt hiermee een Amerikaanse hit naar Nederland.
Lees berichtSubway’s Royal Submarines delen gratis Subs uit
Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees bericht‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtSubway introduceert Signature Series in Nederland
Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.
Lees berichtDunkin’ Nederland en België lanceert glutenvrije range
Formulenieuws - Dunkin' lanceert een glutenvrije lijn speciaal ontworpen voor mensen die geen gluten kunnen of willen eten. Verder breidt Dunkin' het aanbod uit met een lijn van American Cookies.
Lees bericht