Supermarktondernemer Nico de Witt verruilt Plus voor Jumbo


Supermarktondernemer Nico de Witt en Ton van Veen van Jumbo

Supermarkt - Nico de Witt, supermarktondernemer van een grote Plus in Beek-Ubbergen, heeft overeenstemming bereikt met Jumbo over een nauwe samenwerking, met als doel de regiofunctie van zijn supermarkt te versterken. De Witt geldt als belangrijk uithangbord van Plus, maar zet de Plus-formule eind 2025 aan de kant en kiest ervoor om vanaf dan Jumbo-franchiser te worden.

Door de combinatie van de huidige grote winkel met elementen van de Jumbo-formule verwachten de twee bedrijven beter te kunnen beantwoorden aan de wensen en behoeften van de klanten in het verzorgingsgebied. De supermarkt van Nico de Witt opereert in principe nog tot eind 2025 onder de vlag van de Plus-formule, maar zal in de tussentijd zijn regiofunctie al verder uitbreiden. ‘Wat met dat laatste wordt bedoeld - en welke rol Jumbo daar mogelijk in speelt - wordt niet duidelijk’, schrijft vakblad FoodPersonality daarover.

De Witt: “De overeenkomst met Jumbo is geheel gestoeld op de samen-sterk-gedachte. Het dna van Jumbo – Samen, Ondernemen, Winnen – sluit ook volledig aan bij mijn kijk op zakendoen. Onze winkel is een begrip in de regio en dat blijft zo. Natuurlijk halen we voordeel uit de kracht, kennis en schaal van de Jumbo-formule, maar daarbinnen hebben we ook volop ruimte om onze eigen winkelideeën ten uitvoer te brengen. Wat dat betreft wordt de nieuwe Nico de Witt supermarkt écht het beste van twee werelden.”

Ton van Veen, ceo van Jumbo Supermarkten: “Bevlogen ondernemers zoals Nico de Witt zijn onmisbaar voor Jumbo. We geven ze graag de ruimte om hun ideeën te realiseren en dat werkt twee kanten op inspirerend. We stimuleren elkaar om de lat steeds hoger te leggen en bij alles wat we doen de klant op één te zetten. Nico de Witt en Jumbo staan ook op één lijn als het gaat om de noodzakelijke aandachtspunten voor de komende tijd. We investeren flink in de kwaliteit van onze versproducten en het aanbod van lekkere, gezonde en duurzaam geproduceerde voeding. Ook zien we genoeg ruimte voor uitbreiding van het regionale assortiment met speciale producten. In nauwe samenwerking met Nico de Witt gaan we hiermee aan de slag.”

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht


Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht


Mayte Oosterveld van PLUS wordt CFO Just Eat Takeaway

Benoeming - De Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com heeft financieel  directeur Mayte Oosterveld van PLUS voorgedragen als Chief Financial Officer en lid van de Raad van Bestuur van Just Eat Takeaway.com. In die functie zal zij Brent Wissink opvolgen die zijn vertrek heeft aangekondigd.

Lees bericht

Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid