Swinkels Family neemt Brouwerij de Molen over
Overname –Swinkels Family Brewers heeft het minderheidsaandeel in Brouwerij de Molen uitgebreid naar 100%. Hiermee komt de brouwerij uit Bodegraven volledig in handen van de voormalige Bavaria brouwerij. De samenwerking begon in 2015 toen Swinkels Family Brewers een belang van 35% verwierf in Brouwerij de Molen. De samenwerking smaakte naar meer. Voor Brouwerij de Molen is uitbreiding van de samenwerking een logische stap. Craft bier Brouwerij de Molen behoudt haar identiteit, waarbij ook de eigenaren betrokken blijven in de verdere groei van de brouwerij. De samenwerking tussen Brouwerij de Molen en Swinkels Family Brewers stelt de brouwerij in staat om zich vooral te focussen op waar ze goed in is: het brouwen van onderscheidend en goed craft bier. Zo kan Brouwerij de Molen haar bieren verder ontwikkelen. Dankzij de samenwerking kan Brouwerij de Molen ook gebruikmaken van de distributiekracht en technische expertise van Swinkels Family Brewers. Uitbreiding portfolio Met deze strategische stap geeft Swinkels Family Brewers verdere invulling aan haar groeistrategie om het portfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder assortiment beschikbaar te stellen aan de consument. Het familiebedrijf groeide de afgelopen jaren onder andere door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en Bier&cO, een van de grootste bierimporteurs van Europa, in 2018. Bron: @FoodClicks Overname –Swinkels Family Brewers heeft het minderheidsaandeel in Brouwerij de Molen uitgebreid naar 100%. Hiermee komt de brouwerij uit Bodegraven volledig in handen van de voormalige Bavaria brouwerij. De samenwerking begon in 2015 toen Swinkels Family Brewers een belang van 35% verwierf in Brouwerij de Molen. De samenwerking smaakte naar meer. Voor Brouwerij de Molen is uitbreiding van de samenwerking een logische stap. Craft bier Brouwerij de Molen behoudt haar identiteit, waarbij ook de eigenaren betrokken blijven in de verdere groei van de brouwerij. De samenwerking tussen Brouwerij de Molen en Swinkels Family Brewers stelt de brouwerij in staat om zich vooral te focussen op waar ze goed in is: het brouwen van onderscheidend en goed craft bier. Zo kan Brouwerij de Molen haar bieren verder ontwikkelen. Dankzij de samenwerking kan Brouwerij de Molen ook gebruikmaken van de distributiekracht en technische expertise van Swinkels Family Brewers. Uitbreiding portfolio Met deze strategische stap geeft Swinkels Family Brewers verdere invulling aan haar groeistrategie om het portfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder assortiment beschikbaar te stellen aan de consument. Het familiebedrijf groeide de afgelopen jaren onder andere door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en Bier&cO, een van de grootste bierimporteurs van Europa, in 2018. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
JRE-Nederland houdt inspiratiesessie voor chefs en sommeliers
Activiteit - Onlangs organiseerde JRE-Nederland in samenwerking met Big Green Egg, Swinkels Family Brewers, Résidence Wijnen, Het Proefstation, Kaasfort Amsterdam, van der Zee (Hanos), Livar, De Oesterij en Rungis op landgoed Arcadia een JRE-Inspired by dag voor leden en medewerkers.
Lees berichtSwinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’
Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.
Lees berichtThe Bar by Bavaria open op Eindhoven Airport
Luchthaven – Op Eindhoven Airport is na een verbouwing The Bar by Bavaria geopend. De verbouwing en uitbreiding van dit horecaconcept is gebeurd in samenwerking met Vermaat, Eindhoven Airport NV, PSV en Royal Swinkels Family Brewers.
Lees berichtNieuw platform voor hospitalitybranche Daily Trade Fair Venlo
Inspiratieplatform - Op 24 september 2023 opent Daily Trade Fair Venlo, een nieuw beursconcept waar professionals in de hospitality- en interieurbranche zich jaarrond kunnen laten inspireren en inkopen kunnen doen. Op 15.000 m2 pakken leveranciers uit met een eigen showroom rondom een showkeuken die ook als restaurant en eventruimte kan worden ingezet. Daarnaast zijn diverse ruimtes beschikbaar voor internationale evenementen, beurzen en congressen.
Lees berichtSwinkels start speciaalbierplatform: ‘Dare to Drink Different’
Platfom – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw speciaalbierplatform onder de merknaam Dare to Drink Different. Het platform moet de bierdrinker verleiden nieuwe speciaalbieren en andere craft beverages te ontdekken. Het aanbod telt momenteel 500 verschillende soorten.
Lees berichtBavaria en Houben introduceren Bavaria worstenbrood
Actie – De derde maandag van januari wordt aangeduid als Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar. Reden voor de Brabantse familiebrouwer Bavaria de handen ineen te slaan met de Brabantse worstenbroodbakker Houben Worstenbrood en op de ‘worst day of the year’ te komen met Bavaria Worstenbrood.
Lees bericht