TheFork start campagne 'Back to the Restaurants'


Gerecht Parkheuvel

Actie - TheFork signaleert uit eigen onderzoek dat de vrees voor coronabesmetting bij consumenten is gedaald, maar dat het consumentenvertrouwen nog niet is hersteld. Het reseveringsplatform start daarom de actie 'Back to the Restaurants' om gasten weer met vertrouwen naar de restaurants leiden.

TheFork geeft op de site aan welke maatregelen de deelnemende restaurants hebben getroffen om gasten wer veilig aan tafel te laten genieten van de gerechten. Daarnaast bieden de restaurants zelf korting aan op de gerechten, tot wel 50 procent. Uit voorgaande campagnes van TheFork blijkt dat een tijdelijk gereduceerde prijs voor consumenten werkt als inzet om vaker uit eten te gaan. Zo komt naar voren dat deelnemende restaurants gemiddeld 4 keer meer reserveringen kregen tijdens de looptijd van een campagne en op doordeweekse dagen (maandag tot en met donderdag) zelfs ruim 5 keer meer. Daarnaast ontvingen de deelnemende restaurants gemiddeld 2 keer zoveel recensies als voor de start van het initiatief. Om consumenten weer het vertrouwen te geven en de branche te helpen, zet TheFork daarom van 17 september tot en met 17 november de nieuwe campagne in.

Minder

Gasten reserveren op dit moment nog minder snel bij restaurants, blijkt uit onderzoek van TheFork onder de aangesloten restaurants. Ondanks de vermindering in het aantal couverts dat beschikbaar is vanwege de ingestelde Covid-19 maatregelingen, blijkt dat 68% van de restaurants sinds de heropening in juni, minder dan 50% restaurantbezetting heeft gehad. Het vertrouwen dat de consument heeft om uit eten te gaan blijkt het grootste struikelblok te zijn. Om die drempel te verlagen is de campagne gestart in de 21 landen waarin TheFork actief is.

Sluiting

Volgens TheFork blijkt dat restaurants het moeilijk vinden om ver vooruit te kijken op basis van de overheidsmaatregelen. Vooral omdat zij niet kunnen voorspellen hoe Covid-19 zich ontwikkelt in de aankomende maanden. Restaurants signaleren wel vaak lege tafels en vrezen voor sluiting van hun zaak. Aan de campagne doen daarom honderden restaurants mee, die te vinden zijn op de website en in de app van TheFork. Restaurants in het hogere segment zoals Insider, Michelin en Bib Gourmand, bieden voor Back to the Restaurants een speciaal ontwikkeld menu aan.

Locaties die aan de campagne Back to the Restaurants meedoen zijn onder andere:

- Ratatouille Food & Wine - Haarlem (MICHELIN Specials)

- Vineum - Rotterdam (MICHELIN Specials)

- Parkheuvel - Rotterdam (MICHELIN Specials)

- Oni Japanese Kitchen - Den Haag

- Restaurant Johannes - Amsterdam

- Normandy Bar & Gourmet - Maastricht

- The Commons - Groningen

- Ta Toru - Amsterdam

- De Compagnon - Amsterdam

- Bistro Berlage – Amsterdam

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Voorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast

Onderzoek – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed. Steeds meer horecazaken vragen gasten een voorschot te betalen als maatregel tegen het stijgende aantal no-shows.

Lees bericht


TheFork en SevenRooms gaan strategisch samenwerken

Samenwerken – The Fork, het online reserveringsplatform voor restaurants van de Tripadvisor Media Group, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met SevenRooms, een internationaal horecaplatform voor gastervaringen en klantenbinding. Beide partijen willen door hun samenwerking meer online reserveringen realiseren voor hun klanten en tegelijkertijd de ‘front-of-house’ en gastenervaringen beter beheren.

Lees bericht


TheFork lanceert eerste podcastreeks: FoodForkast

Podcast - Reserveringssite TheFork lanceert vandaag haar eerste podcastreeks: FoodForkast. The Fork is met de podcast gestart om in deze uitdagende tijd zowel gasten als restaurateurs te inspireren met actuele onderwerpen uit de restaurantindustrie en een blik te werpen op toekomstige ontwikkelingen.

Lees bericht



‘Je favoriete terrasplekje reserveren met BarBooking’

Reserveringssysteem – Hoe kun je nu met beperkte ruimte en mogelijkheid toch een plekje reserveren bij je favoriete bar of terras. Die vraag stond centraal bij een tweetal horecaliefhebbers. Om zowel ondernemers te helpen als de mogelijkheid voor de gasten te bieden een plek te reserveren, ontwikkelde zij Barbooking.nl, een platform volgens het principe: zoek, boek en geniet.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid