Tony's Chocolonely lanceert chocobites Lil’Bits


Lil'Bits de chocobites van Tony's Chocolonely

Introductie – Tony's Chocolonely zoekt de categorie op van de chocobites en komt met Lil’Bits. Met een vijftal smaken gaat het merk, dat het streven heeft om alle chocolade vrij van kinderarbeid en moderne slavernij aan te bieden, de strijd aan met de M&M’s en Maltesers.

Met Lil’Bits wil Tony’s laten zien dat chocolade maken anders kan. In smaak, in vorm en hoe ze samenwerken met cacaoboeren. Tony’s betaalt namelijk altijd de prijs voor een leefbaar inkomen voor 100% traceerbare bonen. Dit betekent dat ze precies weten waar, hoe en door wie de bonen geproduceerd worden, en kan de prijs direct worden uitbetaald aan de boer. De prijs die Tony’s betaalt ligt gemiddeld 80% hoger dan dat andere chocolademerken betalen.

Slaafvrij

De smaken waarmee Tony’s komt, zijn geïnspireerd op een aantal oude klassiekers, of in geheel nieuwe crazy smaak- combinaties, zo laat het bedrijf weten. Tony’s Chocolonely is een B Corp en Fairtrade gecertificeerd. Het is Tony’s missie om alle chocolade 100% slaafvrij te maken. Niet alleen hun eigen chocolade, maar alle chocolade wereldwijd. Het bedrijf is in 2005 opgericht door drie journalisten van het Nederlandse tv-programma ‘Keuringsdienst van Waarde’, nadat ze hadden ontdekt dat de grootste chocoladefabrikanten ter wereld cacao inkochten van plantages die gebruik maakten van illegale kinderarbeid en moderne slavernij. Vanaf dat moment heeft Tony’s Chocolonely zich ingespannen om mensen bewust te maken van de ongelijkheid in de chocolade-industrie en om deze ongelijkheid te beëindigen.

Bron: Tony’s Chocolonely/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht


InstockMarket ontvangt B Corp-certificering

Certificering - InstockMarket, de duurzame horecagroothandel, laat weten dat het bedrijf officieel een B Corp is. Om deze erkenning te verdienen, moet een organisatie voldoen aan strenge normen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid.

Lees bericht

ISM is coronaperiode goed te boven gekomen

Vakbeurzen - De Internationale snack- en zoetwaren beurs ISM, die dit jaar weer in de vertrouwede periode van 28 tot en met 31 januari in Keulen werd gehouden, lijkt de afgelopen coronaperiode goed te hebben doorstaan. Weliswaar was de beurs kleiner dan de edities voor corona, maar deelnemers van de huidige editie waren goed te spreken over het aanbod en de kwaliteit...

Lees bericht



Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht

Groei Fairtrade-producten zorgt voor hogere premie boeren

Impact - Boeren en werknemers in Afrika, Azië & Latijns-Amerika hebben in 2022 een hogere premiebijdrage ontvangen van Fairtrade Nederland. De uitgekeerde premie lag vorig jaar 16% hoger dan het jaar er voor. De verhoging was mogelijk door de groei van het aantal Fairtrade-producten in Nederland.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid