True Food Flavours winnaar Amsterdam Food Pitch 2019


Wedstrijd  –True Food Flavours van Dave Hurkmans is met zijn innovatieve product van 100% pure groenten en fruit poeders winnaar geworden van de Amsterdam Food Pitch 2019. Naast deze overall prijs werd er ook een publieksprijs, een duurzaamheidsprijs en een retailprijs uitgereikt. Deze winnende producten liggen binnenkort in de schappen van De Kweker, dé Amsterdamse groothandel voor professionals in food. Dave Hurkmans met zijn product True Food Flavours biedt volgens de jury een gat in de markt. Deze poeders, gemaakt van 100% verse groenten en fruit, bieden een gezond en natuurlijk alternatief om basisproducten een bijzondere smaak en/of kleur te geven. “Het is een innovatief product waar je werkelijk alle kanten mee op kunt”, aldus de jury. Choonk Doreen Westphal won de duurzaamheidsprijs met haar geredde oesterzwamvoetjes; Choonk. Deze gegrilde stukjes zijn sappig en hebben een natuurlijke bite en zijn beschikbaar in drie verschillende smaken. Uitstekend om te gebruiken in wraps, poké bowls, als topping voor pizza of om te wokken, volgens de jury. Plant Based Cheese De publieksprijs ging naar de plantaardig dieet kaas van Brad Vanstone. Brad’s doelstelling was om een product te ontwikkelen dat  niet alleen veganisten aantrekt, maar alle kaasliefhebbers. Volgens de jury is hem dat gelukt. 't Gebbetje Lars Meekel wilde de strijd aangaan met het Haagse Hopje, want een Haags snoepje in de Amsterdamse horecagelegenheden kan natuurlijk niet. Het werd het Gebbetje, een product dat niet alleen aantrekkelijk is voor horecagelegenheden, maar ook voor de individuele consument, volgens de jury. Prijzen Naast een geldbedrag krijgen alle winnaars een plek in de Kitchen Republic Academy, waar ze worden begeleid bij de ontwikkeling, branding en lancering van hun producten. Ook worden de producten opgenomen in de schappen van De Kweker en wordt Gebbetje via de Bijenkorf verkrijgbaar. Na een intense voorronde met meer dan 75 deelnemers, gingen er uiteindelijk twaalf finalisten door naar de finale. Bron: De Kweker/@FoodClicks Wedstrijd  –True Food Flavours van Dave Hurkmans is met zijn innovatieve product van 100% pure groenten en fruit poeders winnaar geworden van de Amsterdam Food Pitch 2019. Naast deze overall prijs werd er ook een publieksprijs, een duurzaamheidsprijs en een retailprijs uitgereikt. Deze winnende producten liggen binnenkort in de schappen van De Kweker, dé Amsterdamse groothandel voor professionals in food. Dave Hurkmans met zijn product True Food Flavours biedt volgens de jury een gat in de markt. Deze poeders, gemaakt van 100% verse groenten en fruit, bieden een gezond en natuurlijk alternatief om basisproducten een bijzondere smaak en/of kleur te geven. “Het is een innovatief product waar je werkelijk alle kanten mee op kunt”, aldus de jury. Choonk Doreen Westphal won de duurzaamheidsprijs met haar geredde oesterzwamvoetjes; Choonk. Deze gegrilde stukjes zijn sappig en hebben een natuurlijke bite en zijn beschikbaar in drie verschillende smaken. Uitstekend om te gebruiken in wraps, poké bowls, als topping voor pizza of om te wokken, volgens de jury. Plant Based Cheese De publieksprijs ging naar de plantaardig dieet kaas van Brad Vanstone. Brad’s doelstelling was om een product te ontwikkelen dat  niet alleen veganisten aantrekt, maar alle kaasliefhebbers. Volgens de jury is hem dat gelukt. 't Gebbetje Lars Meekel wilde de strijd aangaan met het Haagse Hopje, want een Haags snoepje in de Amsterdamse horecagelegenheden kan natuurlijk niet. Het werd het Gebbetje, een product dat niet alleen aantrekkelijk is voor horecagelegenheden, maar ook voor de individuele consument, volgens de jury. Prijzen Naast een geldbedrag krijgen alle winnaars een plek in de Kitchen Republic Academy, waar ze worden begeleid bij de ontwikkeling, branding en lancering van hun producten. Ook worden de producten opgenomen in de schappen van De Kweker en wordt Gebbetje via de Bijenkorf verkrijgbaar. Na een intense voorronde met meer dan 75 deelnemers, gingen er uiteindelijk twaalf finalisten door naar de finale. Bron: De Kweker/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sligro ziet omzet autonoom met bijna 10 procent dalen

Groothandel - Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal de omzet op een autonome basis met 9,5 procent zien afnemen. Toch is het bedrijf redelijk positief gestemd over de komende periode, omdat het minder hard wordt geraakt door de overheidsmaatregelen dan andere vergelijkbare bedrijven. Dat bleek uit een kwartaal update van de groothandel vandaag.

Lees bericht

Finalisten Amsterdam Food Pitch 2020 bekend

Verkiezing  – Vandaag heeft de vakjury de 12 finalisten bekendgemaakt van de Amsterdam Food Pitch van De Kweker. Voor deze derde editie hebben ruim 65 innovatieve deelnemers zich aangemeld voor de strijd om de titel ‘Lekkerste product van 2020’. Donderdag 5 november is de finale van Amsterdam Food Pitch 2020. Het winnende product wordt opgenomen bij De Kweker.

Lees bericht

Coronamaatregelen treffen Sligro fors

Groothandel – De COVID-19-uitbraak en de daarop volgende overheidsmaatregelen hebben grote effecten gehad op de afzetmarkten van Sligro. Zowel in Nederland als in België werd de Sligro Food Group fors getroffen. Over het eerste half jaar in 2020 realiseerde de Brabantse groothandel een omzet van €943 miljoen, een daling van bijna 17 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Lees bericht


Corona kost Sligro in eerste kwartaal 45 miljoen

Groothandel - De coronamaatregelen raken Sligro fors. De omzet nam in het eerste kwartaal  als gevolg de sluiting van de meeste horecabedrijven met €45 miljoen af. Nederland en België werden relatief in gelijke mate geraakt, zo laat de groothandel uit Veghel weten. 

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid