Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank


Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Sinds 2011 zetten Unilever-medewerkers zich jaarlijks in om extra steun te bieden aan Nederlandse voedselbankklanten tijdens de maand december. Het initiatief wordt elk jaar relevanter, omdat er steeds meer mensen afhankelijk zijn van de voedselbanken. Kirsten Vermeer, Team Voedselbankactie Unilever Nederland: "De armoede die we momenteel in Nederland zien en de mensen die daardoor geen boodschappen kunnen doen, gaat ons aan het hart. Daarom ligt onze focus op het bieden van hulp aan degenen die het hard nodig hebben. Samen met onze partners streven we ernaar om dit jaar 43.000 dozen te vullen."

Ambassadeurs

Speciaal voor deze editie sluiten voedselbank ambassadeurs Frank Dane en Danny Blind aan om de Unilever-vrijwilligers een handje te helpen. Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “Helaas leeft een groot aantal mensen in Nederland onder de armoedegrens. En we zijn zeer dankbaar voor onze partners en vrijwilligers dat we dit jaar, net als vele jaren op rij, huishoudens in heel Nederland zullen voorzien van aanvullende eindejaarspakketten. Het is een goede traditie geworden”.

Vrijwilligers

Het initiatief heeft mede als doel aandacht te vragen voor het belang van voldoende voedselbank-vrijwilligers voor de 176 lokale voedselbanken in ons land. De voedselbank heeft altijd meer vrijwilligers nodig, vooral voor meer gespecialiseerde rollen zoals logistiek, chauffeurs, coördinatoren en communicatie-/ICT-specialisten.

Dit jaar bevatten de dozen verschillende producten van Unilever-merken en partners, zoals Knorr Wereldgerechten, Conimex Nasi kruiden, Becel Light, Dr. Oetker Pannenkoekenmix, Appelsientje Sinaasappel, Mars en Twix.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht


Na Conimex nu Unox van Unilever in andere handen

Overname – Voedingsmiddelenconcern Zwanenberg Food Group wil de merken Unox en (in België en Griekenland) Zwan overnemen van Unilever. De beoogde overname omvat tevens de productielijnen van Unilever voor soepen in stazakken (‘pouches’). Na Conimex gaat nu het Unox-merk over in andere handen.

Lees bericht


Paulig neemt Conimex over van Unilever

Overname - Het voedings- en drankenbedrijf Paulig wil Conimex overnemen van Unilever. Het bedrijf staat bekend om zijn assortiment maaltijdingrediënten, kroepoek, soepen, sauzen en kruiden. Paulig wil met de overname de positie verstevigen in de Aziatische voedingscategorie in Nederland.

Lees bericht



Foodpartners weer actief voor Voedselbanken Nederland

Actie - Van maandag 2 tot en met 5 december zetten 660 medewerkers van Unilever en partners zich wederom in bij Ahoy Rotterdam om pakketten in te pakken voor de Voedselbanken. Hetzelfde doen 265 vrijwilligers bij Bidfood in Biddinghuizen. Deze pakketten zijn bedoeld voor gezinnen die onder de armoedegrens leven en tijdens de feestdagen extra steun kunnen gebruiken.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid