Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
![](/uploads/Voedselpakketten_Unilever_2023_(Small).png)
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Sinds 2011 zetten Unilever-medewerkers zich jaarlijks in om extra steun te bieden aan Nederlandse voedselbankklanten tijdens de maand december. Het initiatief wordt elk jaar relevanter, omdat er steeds meer mensen afhankelijk zijn van de voedselbanken. Kirsten Vermeer, Team Voedselbankactie Unilever Nederland: "De armoede die we momenteel in Nederland zien en de mensen die daardoor geen boodschappen kunnen doen, gaat ons aan het hart. Daarom ligt onze focus op het bieden van hulp aan degenen die het hard nodig hebben. Samen met onze partners streven we ernaar om dit jaar 43.000 dozen te vullen."
Ambassadeurs
Speciaal voor deze editie sluiten voedselbank ambassadeurs Frank Dane en Danny Blind aan om de Unilever-vrijwilligers een handje te helpen. Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “Helaas leeft een groot aantal mensen in Nederland onder de armoedegrens. En we zijn zeer dankbaar voor onze partners en vrijwilligers dat we dit jaar, net als vele jaren op rij, huishoudens in heel Nederland zullen voorzien van aanvullende eindejaarspakketten. Het is een goede traditie geworden”.
Vrijwilligers
Het initiatief heeft mede als doel aandacht te vragen voor het belang van voldoende voedselbank-vrijwilligers voor de 176 lokale voedselbanken in ons land. De voedselbank heeft altijd meer vrijwilligers nodig, vooral voor meer gespecialiseerde rollen zoals logistiek, chauffeurs, coördinatoren en communicatie-/ICT-specialisten.
Dit jaar bevatten de dozen verschillende producten van Unilever-merken en partners, zoals Knorr Wereldgerechten, Conimex Nasi kruiden, Becel Light, Dr. Oetker Pannenkoekenmix, Appelsientje Sinaasappel, Mars en Twix.
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Broekhuyzen Horecagroothandel wordt Bidfood Noordwijkerhout
Overname - Na jarenlang zelfstandig actief te zijn geweest in de regio gaat Broekhuyzen Horecagroothandel per 1 januari 2025 verder als Bidfood Noordwijkerhout. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtDe Nieuwe Keuken Event wil chefs samenbrengen en inspireren
Event - Food Reporter, onderdeel van Bidfood, wil met het De Nieuwe Keuken Event chefs samenbrengen om ideeën te delen voor een duurzamer voedselsysteem. Het event, dat maandag plaats vond, moet chefs inspireren en verbinden en aanzetten na te denken over de toekomst van de professionele keuken.
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees bericht