Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
![](/images/made/uploads/Magnum_double_starchaser___sulover_1080_720_90.jpg)
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Volgens een mededeling van de raad van bestuur is het van belang dat Unilever als bedrijf de focus heeft en houdt op de producten waarmee het sterk is. Dat zijn vooral de beautyproducten en producten in persoonlijke verzorging. In een verklaring dinsdag laat het bedrijf weten dat de ijsafdeling daar niet bij past. Eerder al verkocht Unilever ook de divisie oliën en vetten om dezelfde redenen. Als gevolg van de keuze wil Unilever ook de productiviteit verhogen door het aantal medewerkers terug te brengen. Dit gaat wereldwijd gevolgen hebben voor zo’n 7500 mensen.
De ijsmerken vertegenwoordigen een gezamenlijke omzet van zo’n 8 miljard euro.
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo starten ‘Het Wortel Collectief’
Samenwerking – Omdat je samen in regeneratieve landbouw meer kunt bereiken dan alleen zijn Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo ‘Het Wortel Collectief’ gestart. De naam verwijst naar het eerste product dat in het kader van het gezamenlijk regeneratieve project wordt ingezet, de wortel.
Lees berichtBakker Bart test ijsconcept met Heldro IJs
Formulenieuws - Bakker Bart start een pilot in samenwerking met Heldro IJs. De test vindt plaats op een viertal locaties, te weten Nijmegen (Broerstraat), Venlo (Lomstraat), Winschoten en Dordrecht, De franchisers in gaan de franchisenemers met vers Heldro IJs aan de slag. Gekozen is voor een landelijke spreiding, omdat Bakker Bart wil kijken of het ijs een kansrijke aanvulling is...
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees berichtUnilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees berichtCafetariaomzet groeit in februari met 2,4%
Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.
Lees bericht