Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage


De Double Starchaser en de Double Sunlover, twee ijsproducten van Magnum / Foto bij: Unilever

IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.

Volgens een mededeling van de raad van bestuur is het van belang dat Unilever als bedrijf de focus heeft en houdt op de producten waarmee het sterk is. Dat zijn vooral de beautyproducten en producten in persoonlijke verzorging. In een verklaring dinsdag laat het bedrijf weten dat de ijsafdeling daar niet bij past. Eerder al verkocht Unilever ook de  divisie oliën en vetten om dezelfde redenen. Als gevolg van de keuze wil Unilever ook de productiviteit verhogen door het aantal medewerkers terug te brengen. Dit gaat wereldwijd gevolgen hebben voor zo’n 7500 mensen.

De ijsmerken vertegenwoordigen een gezamenlijke omzet van zo’n 8 miljard euro.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Bakker Bart test ijsconcept met Heldro IJs

Formulenieuws - Bakker Bart start een pilot in samenwerking met Heldro IJs. De test vindt plaats op een viertal locaties, te weten Nijmegen (Broerstraat), Venlo (Lomstraat), Winschoten en Dordrecht, De franchisers in gaan de franchisenemers met vers Heldro IJs aan de slag. Gekozen is voor een landelijke spreiding, omdat Bakker Bart wil kijken of het ijs een kansrijke aanvulling is...

Lees bericht

Mark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry

Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.

Lees bericht


Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Lees bericht

Cafetariaomzet groeit in februari met 2,4%

Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid