Van Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren


Van Gelder biedt horecaondernemers de mogelijkheid eigen burgers en vleesvervangers naar wens te produceren

Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.

Het bedrijf biedt horecaondernemers de mogelijkheid eigen burgers en vleesvervangers naar wens te produceren. Alle ingrediënten die voor de productie gebruikt worden, zijn afkomstig van leveranciers uit de buurt. Hiermee zorgt Van Gelder ervoor dat de keten zo direct en lokaal mogelijk blijft. De producten worden in de meeste gevallen soja-, allergenenvrij en met een ‘clean label’ geproduceerd. Naast dat de vleesvervangers allergenenvrij zijn, zorgen de producten ook voor minder koolstofuitstoot. De bietenburger stoot bijvoorbeeld slechts 0,11 kg CO2 uit per kilogram, terwijl een rundvleesburger volgens voedingscentrum.nl maar liefst 30,7 kg CO2 per kilogram uitstoot.

Stap

“Dit is een belangrijke stap in onze missie om de transitie naar plantaardig voor de foodservicemarkt te vergemakkelijken,” zegt Gerrit van Gelder, Algemeen Directeur bij Van Gelder. “Met ingrediënten zoals peulvruchten, groenten, kruiden en gefermenteerde favabonen, kunnen we volledig plantaardige producten maken die niet alleen lekker en lokaal geproduceerd zijn, maar ook een lagere CO2-uitstoot hebben dan reguliere vleesproducten”.

Mogelijkheden

De mogelijkheden voor maatwerk zijn vrijwel onbeperkt, volgens Van Gelder. Van plantaardige kipstukjes met specifieke kruiden tot burgers met zelfgekozen verse groenten, Van Gelder biedt ok de mogelijkheid om nieuwe producten te ontwikkelen of variaties te maken op bestaande producten. Het bedrijf produceerde eerder al een extra grote plantaardige schnitzel voor een grote Nederlandse hotelketen en burgers met aanzienlijk minder zout voor een aantal ziekenhuizen.

Bron: Van Gelder/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht




Rode Coca-Cola-kratten voortaan van 97% gerecycled plastic

Verduurzamen - Coca-Cola Europacific Partners Nederland laat weten dat de bekende rode kratten voortaan gemaakt zullen worden van 97% gerecycled plastic₁. Het gerecyclede materiaal bestaat uit 85% oude rode kratten en 15% gerecyclede tulpennetten. Om dit mogelijk te maken werkt de Coca-Cola bottelaar samen met de lokale recycler Healix en krattenproducent Schoeller Allibert.

Lees bericht

FSIN: ‘Horeca moet biologische producten meer omarmen’

Onderzoek - Om het gebruik van biologische producten in de horeca te vergroten is faciliterende wetgeving vanuit de overheid nodig, in combinatie met een sterk aanmoedigingsbeleid door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Daarnaast zal de horeca zelf biologische producten collectief moeten gaan omarmen. Verbinding maken is de sleutel voor succes.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid