Van Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren


Van Gelder biedt horecaondernemers de mogelijkheid eigen burgers en vleesvervangers naar wens te produceren

Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.

Het bedrijf biedt horecaondernemers de mogelijkheid eigen burgers en vleesvervangers naar wens te produceren. Alle ingrediënten die voor de productie gebruikt worden, zijn afkomstig van leveranciers uit de buurt. Hiermee zorgt Van Gelder ervoor dat de keten zo direct en lokaal mogelijk blijft. De producten worden in de meeste gevallen soja-, allergenenvrij en met een ‘clean label’ geproduceerd. Naast dat de vleesvervangers allergenenvrij zijn, zorgen de producten ook voor minder koolstofuitstoot. De bietenburger stoot bijvoorbeeld slechts 0,11 kg CO2 uit per kilogram, terwijl een rundvleesburger volgens voedingscentrum.nl maar liefst 30,7 kg CO2 per kilogram uitstoot.

Stap

“Dit is een belangrijke stap in onze missie om de transitie naar plantaardig voor de foodservicemarkt te vergemakkelijken,” zegt Gerrit van Gelder, Algemeen Directeur bij Van Gelder. “Met ingrediënten zoals peulvruchten, groenten, kruiden en gefermenteerde favabonen, kunnen we volledig plantaardige producten maken die niet alleen lekker en lokaal geproduceerd zijn, maar ook een lagere CO2-uitstoot hebben dan reguliere vleesproducten”.

Mogelijkheden

De mogelijkheden voor maatwerk zijn vrijwel onbeperkt, volgens Van Gelder. Van plantaardige kipstukjes met specifieke kruiden tot burgers met zelfgekozen verse groenten, Van Gelder biedt ok de mogelijkheid om nieuwe producten te ontwikkelen of variaties te maken op bestaande producten. Het bedrijf produceerde eerder al een extra grote plantaardige schnitzel voor een grote Nederlandse hotelketen en burgers met aanzienlijk minder zout voor een aantal ziekenhuizen.

Bron: Van Gelder/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid