Van Gelder komt met nieuw plantaardig assortiment


AGF-leverancier Van Gelder in Ridderkerk komt met nieuw plantaardig assortiment voor de zakelijke markt en voor de consument

Introductie - Van Gelder komt met een nieuw assortiment vooruitstrevende vlees- en visvervangers, zo maakt de AGF-leverancier uit Ridderkerk bekend. Het assortiment is niet alleen voor de zakelijke markt, maar ook voor de consumenten.

Dagelijks bezorgt het bedrijf verse groenten en fruit aan horeca, ziekenhuizen en overheidsinstanties door het hele land. Consumenten kunnen de nieuwe producten afhalen in de Versmarkt én het Experience Center in Ridderkerk . Dar kunnen mensen ook gebruik maken van een gezonde lunch.

Het assortiment waarmee Van Gelder komt bestaat uit burgers, gehaktballen, soepballetjes en lamsvlees tot broodbeleg zoals rosbief en gerookte zalm, gemaakt van groenten, gefermenteerde favabonen, champignons en peulvruchten. Gerrit van Gelder, algemeen directeur: “Vanuit onder andere de zorgsector kregen wij steeds meer vraag naar voedzame en plantaardige vervangers voor vlees en vis. Bij Van Gelder hebben we de productiemogelijkheden en grondstoffen in eigen huis om deze te maken.”

Ideale mix

De plantaardige producten zijn tot stand gekomen door anderhalf jaar onderzoek en het experimenteren met de juiste samenstelling van ingrediënten.  Hieruit is een ideale mix voortgekomen waarmee een voedzaam ‘deeg’ is gecreëerd. De basis van de meeste producten bestaat uit verse groenten, peulvruchten (waaronder favabonen), paddenstoelen en kruiden. Gefermenteerde favabonen bevatten prebiotica, zijn rijk aan ijzer en vezels die belangrijk zijn voor een gezonde darmflora. In vergelijking met rundvlees zijn deze bonen bovendien een stuk duurzamer omdat er minder land en water voor de productie nodig is.  Alle groenteburgers, balletjes, salades en andere vleesvangers zitten vol eiwitten, hebben een laag zoutgehalte, bevatten weinig toevoegingen (e-nummers), hebben een ‘clean label’ en de meeste producten zijn soja- en glutenvrij.

Bron: Van Gelder/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid