Vegan maaltijden bij Deliveroo met 450% gestegen


Bezorgdienst  - Dat vegan groeit in Nederland wordt door niemand bestreden. Maar zo hard als bij bezorgdienst Deliveroo is ongekend. De vagn bezorgmaaltijden zijn met maar liefst 450% gestegen. Ook het aantal restaurants is met enkel veganistische gerechten is met 150% gestegen. Steeds meer mensen zijn bewust bezig met wat ze eten en kiezen daarbij voor een vegetarische of zelfs veganistische lifestyle. Om te weten te komen hoe sterk die markt groeit, houdt Deliveroo sinds World Vegan Day, op vrijdag 1 november, bij hoe de trend is. Want ook in de markt van de bezorgmaaltijden zijn de ontwikkelingen zichtbaar. Met als resultaat dat in de afgelopen 12 maanden de bestellingen van vegan maaltijden met 450% zijn gestegen. De overtuigd veganisten eten geen vlees, vis en andere dierlijke producten (zoals zuivel, eieren en honing). Een levensstijl die ook in Nederland aan populariteit wint. De Nederlandse Vereniging voor Veganisten schatte begin 2019 dat er in Nederland inmiddels meer dan 121.000 veganisten zijn. In 2016 werd dat aantal door het Sociaal en Cultureel Planbureau nog geschat op 70.000. Groei restaurant Met de groei van veganisten in Nederland, verschijnen er ook steeds meer vegan restaurants. In de laatste 12 maanden is het aantal restaurants dat enkel veganistische gerechten aanbiedt, gegroeid met 150%. In Utrecht, Haarlem en Amsterdam worden de meeste veganistische maaltijden besteld. De meest populaire veganistische gerechten zijn: Falafel Salade - Chickpea – Haarlem Sabaganoush Pita - Sababa – Amsterdam Donderse Dogma - Dogma Hotdogs – Utrecht Zeewier Burger - Wally Burgers – Nijmegen Beyond meat Burger - Burger Club – Rotterdam Tom Kha Vegan - Puick – Breda Van de vegetariërs en veganisten noemt 90% het dierenwelzijn als een belangrijke reden om geen vlees meer te eten. 70% van de mensen in deze groep noemen het milieu eveneens als reden. 50% heeft ervoor gekozen geen vlees meer te eten vanwege de eigen gezondheid. Zo blijkt uit onderzoek van NUpanel. Bron: @FoodClicks Bezorgdienst  - Dat vegan groeit in Nederland wordt door niemand bestreden. Maar zo hard als bij bezorgdienst Deliveroo is ongekend. De vagn bezorgmaaltijden zijn met maar liefst 450% gestegen. Ook het aantal restaurants is met enkel veganistische gerechten is met 150% gestegen. Steeds meer mensen zijn bewust bezig met wat ze eten en kiezen daarbij voor een vegetarische of zelfs veganistische lifestyle. Om te weten te komen hoe sterk die markt groeit, houdt Deliveroo sinds World Vegan Day, op vrijdag 1 november, bij hoe de trend is. Want ook in de markt van de bezorgmaaltijden zijn de ontwikkelingen zichtbaar. Met als resultaat dat in de afgelopen 12 maanden de bestellingen van vegan maaltijden met 450% zijn gestegen. De overtuigd veganisten eten geen vlees, vis en andere dierlijke producten (zoals zuivel, eieren en honing). Een levensstijl die ook in Nederland aan populariteit wint. De Nederlandse Vereniging voor Veganisten schatte begin 2019 dat er in Nederland inmiddels meer dan 121.000 veganisten zijn. In 2016 werd dat aantal door het Sociaal en Cultureel Planbureau nog geschat op 70.000. Groei restaurant Met de groei van veganisten in Nederland, verschijnen er ook steeds meer vegan restaurants. In de laatste 12 maanden is het aantal restaurants dat enkel veganistische gerechten aanbiedt, gegroeid met 150%. In Utrecht, Haarlem en Amsterdam worden de meeste veganistische maaltijden besteld. De meest populaire veganistische gerechten zijn: Falafel Salade - Chickpea – Haarlem Sabaganoush Pita - Sababa – Amsterdam Donderse Dogma - Dogma Hotdogs – Utrecht Zeewier Burger - Wally Burgers – Nijmegen Beyond meat Burger - Burger Club – Rotterdam Tom Kha Vegan - Puick – Breda Van de vegetariërs en veganisten noemt 90% het dierenwelzijn als een belangrijke reden om geen vlees meer te eten. 70% van de mensen in deze groep noemen het milieu eveneens als reden. 50% heeft ervoor gekozen geen vlees meer te eten vanwege de eigen gezondheid. Zo blijkt uit onderzoek van NUpanel. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht


‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht

McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht


Belgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start

Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start  maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België.  België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid