Vegetarische Restaurantweek van start met 940 restaurants
Actieweek – De derde editie van De Vegetarische Restaurantweek is vandaag van start gegaan met 940 restaurants door het hele land. De week is onderdeel van de Nationale Week Zonder Vlees die eveneens vandaag is begonnen en Nederlanders uitdaagt een hele week geen vlees te eten, zowel thuis als uit.
De 940 horecazaken die meedoen is een recordaantal. Naast fastfoodketens als KFC, met zelfs één locatie aan het Binnenwegplein in Rotterdam die de hele week “Chickenless Chicken” serveert, ook restaurantketen ’t Zusje, dat met al haar 29 tapasrestaurants door heel Nederland de hele week 100% vegetarisch menu zal serveren. Andere ketens met locaties in Nederland die zich hebben aangesloten zijn: De Bijenkorf, Bagels & Beans, SLA, Subway, IKEA, Eazie en Domino’s. Deelnemende restaurants in het hogere segment zijn Café Jakarta van Hotel Jakarta (Amsterdam), Hof aan Zee (Koudekerke), FG Food Labs (Rotterdam), Niven (Rijswijk) en Ratatouille Food & Wine (Haarlem).
Vleesloos pop-up restaurant
Naast de deelnemende restaurants in Nederland, zal van 9 t/m 15 maart de oude buskruitfabriek “De Krijgsman” in Muiden omgetoverd worden tot het Week Zonder Vlees pop-up restaurant, powered by Peter Lute. De hele week zal hier door Peter Lute en zijn team een vegetarisch 3-gangen en 5-gangen menu geserveerd worden om zo iedere gast te laten proeven hoe lekker vegetarisch eten kan zijn. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees, is verheugd over deze bijzondere samenwerking: “Met de Week Zonder Vlees willen we Nederland overtuigen van de oneindige mogelijkheden en verrassende smaken van de vegetarische keuken. Peter Lute weet als geen ander hoe je mensen dat kunt laten ervaren.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Chef Estée Strooker zet rode biet centraal in pop-up Bar Bietstro
Pop-up – Chef Estée Strooker, bekend van o.a. 24Kitchen en groot fan van lokale groenten, zet twee dagen lang de rode biet centraal in haar pop-uprestaurant Bar Bietstro. Met haar initiatief wil zij laten zien dat de rode biet niet alleen smaakvol is, maar dat er ook veel mee is te doen.
Lees berichtQalkoen-initiatief om zieke kinderen te steunen en de horeca
Kerstinitiatief – Vleeschmeester en verschillende lokale horecazaken hebben de handen in een geslagen en zijn een nieuw kerstinitiatief gestart om de ziekenkinderen in vier kinderziekenhuizen te steunen. Voor iedere verkochte kwaliteitskalkoen - ‘de Qalkoen’ - wordt namelijk €10,- gedoneerd aan de stichtingen van deze kinderziekenhuizen.
Lees berichtFEBO lanceert vega grillburger en doet mee aan Vegetarische Restaurantweek
Formulenieuws - Aanstaande maandag lanceert FEBO de vega grillburger, de vegetraische variant van de befaamde grillburger. Ter gelegenheid van deze introductie neemt cafetariaketen van 5 tot en met 11 maart als eerste snackmerk deel aan de Vegetarische Restaurantweek, onderdeel van de Nationale Week Zonder Vlees. De vestiging aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam – waar FEBO zijn naam aan ontleent – wordt ter ere...
Lees bericht