Verkade hernieuwt partnership met Fairtrade


Chocolade – Alle cacao in Verkade chocoladerepen is vanaf nu Fairtrade gecertificeerd. Dat heeft het chocolademerk bekendgemaakt. Met het partnership committeert het bedrijf zich aan het betalen van tenminste de Fairtrade minimumprijs voor de cacao en krijgen de Fairtrade boerencoöperaties een premie bovenop de minimumprijs.

Verkade wil ‘het thuisgevoel voor iedereen mogelijk maken’. Veiligheid en voldoende inkomen verdienen om je gezin te kunnen onderhouden zijn daarvoor belangrijke voorwaarden, aldus Verkade. En Fairtrade is voor ons de partner om hier een bijdrage aan te kunnen leveren, omdat er aandacht is voor de leef- en werkomstandigheden van boeren én voor milieuvriendelijke teelt. Er worden trainingen gegeven en programma’s opgezet op het gebied van klimaatverandering, gender, jongeren en kinderarbeid. En dankzij de Fairtrade premie die de boeren ontvangen, kan er geïnvesteerd worden in kennis, infrastructuur, onderwijs, gezondheidszorg en kunnen er investeringen worden gedaan tegen de negatieve effecten van klimaatverandering, bijvoorbeeld door het planten van schaduwbomen. Ontwikkelingen waar wij vanuit ons merk veel waarde aan hechten.

Herlancering

Er staat voor Verkade de komende maanden een complete herlancering op het programma, gebaseerd op de nieuwe positionering. Chocolade speelt hierin een prominente rol.  De hernieuwde range Verkade chocolade gemaakt met Fairtrade cacao bestaat uit 11 smaken. Daarvan zijn er drie nieuw: repen in verschillende melktinten, van heel lichte en extra romige tot donkere melkchocolade. Allen met een fijn nootje als toevoeging.

Bron: Verkade/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ISM is coronaperiode goed te boven gekomen

Vakbeurzen - De Internationale snack- en zoetwaren beurs ISM, die dit jaar weer in de vertrouwede periode van 28 tot en met 31 januari in Keulen werd gehouden, lijkt de afgelopen coronaperiode goed te hebben doorstaan. Weliswaar was de beurs kleiner dan de edities voor corona, maar deelnemers van de huidige editie waren goed te spreken over het aanbod en de kwaliteit...

Lees bericht



Brandt & Levie worstmakers trekt Anne-Wies Bouritius aan

Benoeming – Per 1 september is Anne-Wies Bouritius gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie worstmakers. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op om te kunnen investeren in het team, distributie en productontwikkeling en zo een nog grotere bijdrage te leveren aan de voedseltransitie. Bovendien wil het bedrijf Europees groeien.

Lees bericht

Tony’s Chocolonely lanceert chocobites Lil’Bits

Introductie – Tony's Chocolonely zoekt de categorie op van de chocobites en komt met Lil’Bits. Met een vijftal smaken gaat het merk, dat het streven heeft om alle chocolade vrij van kinderarbeid en moderne slavernij aan te bieden, de strijd aan met de M&M’s en Maltesers.

Lees bericht


Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid