Violife wil met actie CO2-impact zuivel duidelijk maken


Violife deelde in Gouda tosti's uit met plantaardige kaas

Actieweek - In de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel wil Violife de plantaardige kaas onder de aandacht brengen. En waar kun je dat beter doen dan in Gouda. Bovendien wil Violife mensen bewust maken van de CO2-impact van zuivel en daarmee dus ook van kaas.

Volgens onderzoek dat Violife heeft laten uitvoeren door OnePoll onderschatten veel Nederlandse consumenten de milieu-impact van zuivel. Hoewel kaas na rund- en lamsvlees de grootste uitstoter van broeikasgassen is, denken de meeste Nederlanders dat het wel meevalt met de klimaatbelasting van het zuivelproduct, aldus Violife in een verklaring.

Het plantaardige merk deelt daarom een week lang 30.000 plantaardige tosti’s uit, waarmee Gouwenaren al etend aan CO2-besparing doen. Op deze manier en met een online test wil Violife de bewustwording rondom de milieu-impact van kaas vergroten en Nederlanders inspireren vaker te kiezen voor duurzamere alternatieven.

Het is de eerste keer dat zuivel onderdeel is van de campagne van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel.

Bron: Violife/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht


Orbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered

Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Campina laat elektrische vrachtwagen op boerenstroom rijden

Logistiek - Vanaf woensdag rijdt Campina met een elektrische vrachtwagen, die rijdt op groene stroom opgewekt door Campina-boeren. Het is de eerste gekoelde elektrische vrachtwagen in Nederland. Logistiek dienstverlener Simon Loos zorgde voor de ontwikkeling en uitvoering van dit initiatief.

Lees bericht


Eerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk

Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn. 

Lees bericht

Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid