Wakker Dier zet tien ‘plantaardige’ cateraars in het zonnetje


Catering van Hutten bij Haaglanden

Campagne – Omdat tien bedrijfscateraars zich hebben gecommitteerd aan de ‘meer plant, minder dier’-doelstelling van Wakker Dier, zet de organisatie deze in een printadvertentie in het zonnetje. De betreffende cateraars hebben toegezegd in 2030 minimaal zestig procent plantaardige eiwitten aan te bieden van alle verkochte eiwitten.

Het gaat om de cateraars Appèl, Cater Concept, Hospitalents, Hutten, Markies Catering, Rootz Kitchen, SAB, Van Leeuwen Catering, Vitam en Zo-vital. “Deze cateraars zetten een enorme stap voor de dieren, het klimaat en onze gezondheid,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Andere cateraars die ook voldoen aan de richtlijnen van Wakker Dier, waren wel gevraagd of zij op de advertentiepagina wilden staan, maar hebben - vooralsnog - aangeven dat niet te willen, laat Hilhorst in een reactie aan @FoodClicks weten.

Nederlanders halen op dit moment zo’n veertig procent van hun eiwitten uit plantaardige bronnen zoals peulvruchten en granen. De overige eiwitten komen uit dierlijke producten zoals vlees, zuivel en eieren. De overheid zet in op vijftig procent plantaardig in 2030. Hilhors: “Deze bedrijven laten zien dat het ambitieuzer kan.”

Vleesconsumptie

Volgens Wakker Dier wil zo’n zeventig procent van de Nederlanders minder vlees eten. Toch daalt de vleesconsumptie al jaren nauwelijks. De organisatie vindt het daarom belangrijk dat bedrijven vlees niet langer de standaard maken en de verkoop van plantaardige producten stimuleren. Cateraars kunnen in dat transitieproces een belangrijk rol spelen. Hilhorst: “Ze hebben alles in huis om hun gasten te inspireren en ze te laten ervaren hoe lekker plantaardig kan zijn. Dan wordt thuis een dagje geen vlees ook makkelijker.” 

Bron: Wakker Dier/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




CIRFOOD kiest voor Mediterraan dieet als kompas

Catering – CIRFOOD heeft een veel belovende periode achter de rug. Zo wist het cateringbedrijf vorig jaar Ecovadis Platinum te behalen en dit jaar Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Daarnaast zette het van oorsprong Italiaanse bedrijf duidelijke stappen in het verder verduurzamen en gezonder maken van het aanbod aan eten en drinken. Niet voor niets laat de coöperatie...

Lees bericht

Hutten wordt Food & Beverage-partner van DPG Media

Catering - Vanaf halverwege maart volgend jaar wordt Hutten de nieuwe partner voor het verzorgen van het aanbod Food & Beverage voor de medewerkers van DPG Media. De cateraar uit Veghel gaat dat voor de DPG-Mediamedewerkers verzorgen op drie locaties: het nieuwe Nederlandse hoofdkantoor Mediavaert in Amsterdam-Duivendrecht en de kantoren in Best en Rotterdam.

Lees bericht


CIRFOOD behaalt Trede 3 op ‘PSO-ladder’

Certificering - CIRFOOD heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de toetsing door een certificerende instelling blijkt dat CIRFOOD op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en bij voorkeur samenwerkt met organisaties die dit nastreven.

Lees bericht

De Pindakaaswinkel komt met eigen dispenser

Introductie – Na anderhalf jaar ontwikkelen is De Pindakaaswinkel er in geslaagd een dispenser te ontwikkelen voor hotels en bedrijfsrestaurants. Pindakaas laat zich moeilijk door een dispenser verpompen vanwege de dikte van het product.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid