Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Campagne - De jaarlijks terugkerende campagne ‘De Nationale Week Zonder Vlees’ vraagt deze editie ook aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat. Met de toevoeging ‘& Zuivel’ worden de deelnemers ook uitgedaagd om niet alleen het vlees een week te laten staan maar ook zuivel.
Van 7 tot en met 13 maart 2022 vindt de vijfde editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. Sinds de eerste editie in maart 2018 is de duurzaamheidscampagne een succes. Jaarlijks groeit ook het aantal deelnemers. Nieuw dit jaar wordt de toevoeging ‘& Zuivel’. Naast het minderen van vlees, heeft zuivel volgens de organisatie ook een zeer belastend effect op het klimaat.
Het nieuwe normaal
De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel sluit aan bij het groeiende bewustzijn dat elke dag dierlijke producten eten niet meer van deze tijd is. De grote milieu-impact van vlees en zuivel speelt hierin een belangrijke rol. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel: “Dit jaar voegen we ‘& Zuivel’ toe om deelnemers te inspireren ook zuivel vaker te vervangen”. Volgens Boerdam zijn mensen zich inmiddels wel bewust van de impact van vlees op het milieu, maar de impact van zuivel is minder bekend.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Helft van Europese vleeseters mindert vleesconsumptie’
Plantaardig - Ruim de helft van de Europese vleeseters is actief bezig hun vleesconsumptie te verminderen. Dit is 5% meer dan vorig jaar. Dit blijkt uit het Europees gefinancierde Smart Protein onderzoek uitgevoerd door ProVeg International in samenwerking met de Universiteit van Kopenhagen en de Universiteit Gent.
Lees berichtEerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk
Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn.
Lees berichtBOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
Lees berichtGrolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat
Introductie - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.
Lees berichtMedewerkers SPAR in nieuw, duurzaam jasje gestoken
Formulenieuws – Alle medewerkers van de Nederlandse SPAR-winkels worden dit jaar in nieuwe werkkleding gestoken. Naast het andere design van de kledinglijn, is deze ook volledig van duurzame materialen geproduceerd.
Lees berichtAnne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing. Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.
Lees bericht