Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe


Nationale Week zonder Vlees en Zuivel trekt recordaantal van 80 partners

Campagne - De jaarlijks terugkerende campagne ‘De Nationale Week Zonder Vlees’ vraagt deze editie ook aandacht voor de impact van zuivel op het klimaat. Met de toevoeging ‘& Zuivel’ worden de deelnemers ook uitgedaagd om niet alleen het vlees een week te laten staan maar ook zuivel.

Van 7 tot en met 13 maart 2022 vindt de vijfde editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. Sinds de eerste editie in maart 2018 is de duurzaamheidscampagne een succes. Jaarlijks groeit ook het aantal deelnemers. Nieuw dit jaar wordt de toevoeging ‘& Zuivel’. Naast het minderen van vlees, heeft zuivel volgens de organisatie ook een zeer belastend effect op het klimaat.

Het nieuwe normaal

De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel sluit aan bij het groeiende bewustzijn dat elke dag dierlijke producten eten niet meer van deze tijd is. De grote milieu-impact van vlees en zuivel speelt hierin een belangrijke rol. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel: “Dit jaar voegen we ‘& Zuivel’ toe om deelnemers te inspireren ook zuivel vaker te vervangen”. Volgens Boerdam zijn mensen zich inmiddels wel bewust van de impact van vlees op het milieu, maar de impact van zuivel is minder bekend.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Helft van Europese vleeseters mindert vleesconsumptie’

Plantaardig - Ruim de helft van de Europese vleeseters is actief bezig hun vleesconsumptie te verminderen. Dit is 5% meer dan vorig jaar. Dit blijkt uit het Europees gefinancierde Smart Protein onderzoek uitgevoerd door ProVeg International in samenwerking met de Universiteit van Kopenhagen en de Universiteit Gent.

Lees bericht


Eerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk

Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn. 

Lees bericht





Anne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag

Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing.  Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid