Winkelen op Schiphol voortaan vanaf thuis of onderweg naar de luchthaven
Schiphol – Luchthaven Schiphol start in samenwerking met partners Schiphol Airport Retail (SAR) en Kappé een zogenoemde Click & Collect pilot die het mogelijk maakt om online producten te bekijken en te reserveren. Reizigers kunnen zich op die manier al thuis oriënteren op het winkelaanbod.
Op Schiphol.nl wordt een selectie van de producten uit de winkels na de securitycontrole getoond. Op dit moment betreft die selectie parfum, zonnebrillen, cosmetica, drank en chocolade. Reizigers kunnen tot twee uur voor vertrek hun producten online bestellen onder vermelding van hun vluchtinformatie. In de orderbevestiging staat waar ze de bestelling kunnen ophalen. Klanten rekenen pas af in de winkel. De winkels van SAR en Kappé in Lounge 1,2,3: “Liquor, Tobacco & Chocolates”, “ Perfumes & Cosmetics”, fungeren als ophaallocatie.
Wieke Vrielink, Sr. Manager Marketing & Customer Experience bij Amsterdam Airport Schiphol over de nieuwe service: “We spelen hiermee in op de behoefte van consumenten om via meerdere kanalen bediend te worden. Daarnaast kijken we tijdens de pilot natuurlijk of dit bijdraagt aan het bieden van gemak en een zorgeloze reis via onze luchthaven. Inmiddels zijn, net als in de rest van Nederland, alle winkels weer open op de luchthaven. De pilot Click & Collect duurt ongeveer 4 maanden. Na deze periode wordt geëvalueerd of de service wordt voortgezet of uitgebreid.
Bron: Schiphol/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees berichtSchiphol volop bezig met vernieuwing Lounge 1
Luchthaven – Luchthaven Schiphol is volop bezig met de vernieuwing van Lounge 1. Reizigers kunnen terecht bij vier vernieuwde winkels, te weten We love Amsterdam, Finefoods, Let’s Play en Electronics. Schiphol werkt momenteel aan de herontwikkeling van deze vertrekhal. Zo wordt de lounge uitgebreid, looproutes aangepast en het aanbod aan voorzieningen zoals horeca en winkels vergroot.
Lees berichtSchiphol Airport Retail stopt met verkoop plastic flesjes
Luchthaven - De winkels van Schiphol Airport Retail (SAR) stoppen met de verkoop van plastic wegwerpwaterflessen. SAR gaat samenwerken met hervulbare flesjes van Dopper. Volgens een bericht op nu.nl voorkomt de retailer jaarlijks daarmee het weggooien van 750.000 plastic flesjes op de luchthaven.
Lees berichtSchiphol Airport krijgt tweede Health Food Wall
Luchthaven - Health Food Wall opent 5 mei twee Intelligent Fridges in het onbemande shopconcept Gate 24/7 op Schiphol Airport. Health Food Wall had al sinds 2019 een locatie in de centrale hal van Schiphol Plaza maar krijgt daar nu een locatie bij.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees berichtGratis ijsjes tijdens het wachten op Schiphol
Luchthaven – Reizigers die zaterdag 6 of zondag 7 augustus via Schiphol vliegen ontvangen een gratis ijsje. De ludieke actie is bedacht door Unilever voor het merk Ola.
Lees bericht