Praktische Coca Cola-display Kies & Mix bij Foodmarkt

Industrie – In de nieuwe Foodmarkt van Jumbo in Amsterdam heeft Coca Cola een opvallende en praktische display geplaatst. De Kies & Mix-display maakt het voor klanten eenvoudig om zes verschillende Coca Cola-producten mee te nemen in een kartonnen tray voor een vaste prijs. Kies & Mix telt de belangrijkste producten uit het Coca Cola-assortiment. De blikjes kunnen eenvoudig door de klant in alle variaties in de kartonnen trays gestoken worden, die opgevouwen...

Lees bericht

Daily Fresh Food en Benders Vershuys gaan samenwerken

Zorg - Daily Fresh Food en Benders Vershuys gaan vanaf 1 januari 2015 samenwerken. Het assortiment op Vershuys.com wordt uitgebreid met de verse en gezonde sous-vide bereide maaltijden van Daily Fresh Food. Gezamenlijk willen zij de groeiende groep ouderen met een zorgbehoefte en mensen met een beperking die langer thuis blijven wonen voorzien van alle dagelijkse benodigdheden. Vershuys.com is de grootste online versmarkt van het zuiden en heeft veel ervaring...

Lees bericht

Jumbo opent Foodmarkt in Amsterdam

Retail – Jumbo Supermarkten heeft vandaag op het voormalige Stork-terrein, naast de Kromhouthallen, in Amsterdam-Noord, de unieke oude industriehal omgeturnd tot een hypermoderne Foodmarkt. Horeca wordt er subtiel gecombineerd met showcooking en traditioneel boodschappen doen. De eerste Jumbo Foodmarkt in Breda is nu anderhalf jaar open is volgens Jumbo Supermarkten een succes. “De omzetten liggen boven verwachting en stijgen nog steeds door en de klantwaardering is onovertroffen.” De nieuwe vestiging in...

Lees bericht

Stichting SSZ stopt met dienstverlening

Branchevereniging - Stichting SSZ (Studiecentrum Snacks en Zoetwaren) Benelux stopt aan het einde van dit jaar haar activiteiten. Dit heeft voorzitter Geert Jan van Ark vandaag bekend gemaakt. Deelnemers in de stichting hebben bij meerderheid laten weten niet interesse meer te hebben in de basisfuncties van de stichting, het poolen en rapporteren van de omzetdata van de deelnemers. De relevantie van deze data is volgens de deelnemers te beperkt geworden....

Lees bericht


E-commerce vraagt om focus’

E-commerce - Steeds meer foodbedrijven zetten e-commerce hoog op de agenda. Jorij Abraham van het onderzoeksprogramma Shopping2020 adviseert de partijen daarbij focus aan te brengen. “Zorg dat je aan de voorkant je duidelijk profileert, mik op bepaalde gemeenschappen, mensen die bijvoorbeeld niet graag thuiskoken, mensen die alleen koosjer eten of richt je op bepaalde bevolkingsgroepen, zoals Aziaten. Vervolgens gaat het erom dat je aan de achterkant de logistiek goed en...

Lees bericht

16% bezoekt toilet op snelwegstation

Petrol - 16% van de bezoekers van het snelwegstation bezoeken ook het toilet, en voor diegenen die iets komen kopen aan eten, drinken of tabak ligt dit zelfs nog hoger op 18%. Bij niet-snelweg locaties ligt het percentage op 2%. Voor vrouwen is het toilet belangrijker dan voor mannen met resp. 18% en 13% die tijdens het bezoek naar het toilet gaan. Dat blijkt uit cijfers die Foodstep heeft gepubliceerd. Het onderzoeksbureau signaleert verder dat...

Lees bericht

Bij Bag & Buy bepaal je alles zelf

Retail - Zelf bepalen hoeveel gram meel je koopt? Of hoeveel plakjes gesneden brood er mee naar huis gaan? Het kan straks in de winkel Bag & Buy. In de winkel koop je eenmalig een pot, fles of biologisch afbreekbare zakjes. Zelf een tas meenemen van huis kan ook. Ondernemer Wim van Dijk wil op deze manier het aantal verpakkingen terugdringen en zo verspilling tegengaan. De ondernemer en initiatiefnemer noemt het...

Lees bericht

Royaan gooit het over de mediterraanse boeg

Introducties - Royaan is drukdoende met de ontwikkeling van andersoortige snacks, snacks die inspelen op het veranderende consumptiepatroon van de Nederlanders. Een voorbeeld? Kwekkeboom Parrillas, die vandaag werden gepresenteerd. Kwekkeboom Parrillas zijn hartige snacks, belegd met gegrilde groenten, tapanade en kaas. Royaan heeft deze ontwikkeld samen met NH Hotels, zij-aan-zij. Deze vorm van co-creatie past volledig in de nieuwe filosofie van Royaan. “De aloude pushstrategie is niet meer van deze...

Lees bericht


Bake-Five wint met Yam-brood Jaarprijs Goede Voeding 2014

Verkiezing – Yam-brood heeft de Jaarprijs Goede Voeding 2014. Dat is bekendgemaakt op het symposium ‘Naar een gezondere voeding’. Yam is een glutenvrij (meergranen)brood van Bake Five, een groep van twaalf zelfstandige bakkerijen. De vakjury van de jaarprijs koos Yam uit de 26 verschillende inzendingen die dit jaar meededen aan de Jaarprijs Goede Voeding 2014. Het brood kreeg tevens de meeste stemmen van de publieksjury. Bezoekers van de website van de jaarprijs konden...

Lees bericht

Bosatlas van het voedsel brengt voedselstromen in kaart

Foodservice – Waar wordt voedsel geproduceerd en hoeveel besteden wij aan voedsel en waar. In de vandaag verschenen Bosatlas van het voedsel wordt antwoord gegeven op die vragen. Zo laat de atlas zien dat de Nederlander dagelijks gemiddeld negen euro aan voedsel besteedt, waarvan drie euro buitenshuis en dat tweederde van het Nederlandse grondgebied in gebruik is om voedsel te produceren. De Bosatlas schetst het veelzijdige beeld van de Nederlandse voedselvoorziening....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid