Qizini splitst in Qizini Group en Conveni

Industrie –Een management buyout bij Qizini Liessel, producten van gemaksproducten, heeft er toe geleid dat per 1 september de naam is veranderd in Conveni B.V.  Qizini Group blijft de naam houden en ook de sandwiches blijven verkocht worden onder de naam Qizini. In de berichtgeving van verschillende media was er nogal wat onduidelijkheid over de ontwikkelingen en naamsvoering na de splitsing. De naam Conveni, zoals Qizini Liessel nu heet, is...

Lees bericht

“Sociale voorraadkast helpt de zorg aan nieuwe vormen van welzijn”

Zorg - In Vianen vond gisteren de aftrap plaats van DoSocial. De stichting wil mensen die zorg nodig hebben ‘het beste jaar ooit’ geven door kennis en kunde ter beschikking te stellen. Deelnemers zijn bedrijven, zorgorganisaties en cliëntenraden.  Hoogtepunt van de dag was de lancering van de ‘sociale voorraadkast’, een on- en offlineplek waar allerlei initiatieven geplaatst kunnen worden. Ruim 200 managers en bestuurders uit zorg- en bedrijfsleven waren aanwezig. ...

Lees bericht

Retailhoreca moet verbeteren in service

Onderzoek - Retailhoreca in stadscentra, zoals La Place en Hema moeten verbeteren in service. Dit blijkt uit onderzoek van GfK Nederland. Bijna een vijfde van de ondervraagde shoppers ziet het aspect personeel/service graag anders ingevuld. Ook zitgelegenheid/ruimte wordt door een groot deel (16 procent) van de gasten ondergewaardeerd. GfK Nederland stelde aan de ondervraagde shoppers van retailhoreca in stadscentra de vraag wat men anders zou doen als men eigenaar...

Lees bericht

Albert Heijn start nieuw beloningssysteem vaste klanten

Supermarkt – Albert Heijn gaat de vaste klanten binnen een paar weken extra belonen. De trouwe klanten krijgen extra bonusaanbiedingen per mail toegestuurd. Bovendien kunnen vaste klanten een hogere korting krijgen dan niet-vaste klanten. Dit bevestigen bedrijfsleiders binnen AH. Het belonen van vaste klanten was altijd een heikel punt binnen de supermarktketen. AH was bang dat het belonen van vaste klanten zou leiden tot een gevoel van rechtsongelijkheid bij die klanten...

Lees bericht


Vion ontkent beschuldigingen tv-programma Zembla

Industrie - De beschuldigingen zoals die worden gemeld in het televisieprogramma Zembla van vanavond, worden door Vion met kracht ontkend. In een statement, gepubliceerd door Bert Urlings belast met de kwaliteitsbewaking, staat dat het vleesbedrijf zich niet herkent in de beschuldigingen en ook te weinig informatie heeft gekregen van het programma om de feiten goed te kunnen beoordelen. Vion wordt in het programma verweten te ‘knoeien’ met het Beter Leven...

Lees bericht

Bakkerij Veldt ontwikkelt gezond koekje voor medewerkers

Industrie - Koekjesbakkerij Veldt heeft een gezond koekje ontwikkeld, bestemd voor medewerkers. De koek is een alternatief voor ongezonde tussendoortjes. Op 10 september presenteert directeur Kees Pater het koekje ‘Energy for All’ op het congres ‘Beter werken, langer werken’. In de nieuwe koek zit geen meel en boter verwerkt, maar voedingsstoffen waardoor je langdurige energie krijgt. De zogenaamde suikerdip, waardoor veel mensen gaan snoepen, wordt hierdoor tegengegaan. Pater kwam op het...

Lees bericht

KitKat wordt naam nieuwe besturingssysteem Android

Industrie - Google heeft een einde gemaakt aan maanden van online speculatie over de naam van de nieuwste versie van zijn mobiele besturingssysteem Android. Het gaat ‘Android KitKat’ heten, naar de populaire candybar van Nestlé. De makers van 's werelds populairste mobiele platform werkten samen met 's werelds grootste voedingsmiddelenbedrijf om de volgende release van het platform ‘Android KitKat’ te noemen. Sinds de introductie van Android Cupcake in 2009 ontwikkelen de...

Lees bericht

Australische app voor productinformatie in de prijzen

Industrie - Weten wat er in ons voedsel zit, is steeds belangrijker voor consumenten. GS1 Australië ontwikkelde hiervoor de GoScan App. De app won de ICT Innovatieprijs, uitgereikt tijdens de IAwards 2013. De app maakt het mogelijk voor Australische consumenten om zelf de barcode op voedselproducten te scannen met hun smartphone. GS1 Australië ontwikkelde de app samen met de Australian Food and Grocery Council (AFGC). Universiteiten, kleine en grote voedselproducenten en...

Lees bericht


Zelfregulering kinderen en reclame goed nageleefd door levensmiddelenindustrie

Industrie - Levensmiddelenfabrikanten hebben de zelfregulering rondom kinderen en reclame in 2013 goed nageleefd. Dat blijkt uit de jaarlijkse peiling die de Stichting Reclame Code (SRC) in opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) uitvoerde. Fabrikanten houden zich aan de restrictie uit de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV) om geen reclame te maken gericht op kinderen tot 7 jaar. Ook leven de bedrijven het ‘comply or explain’ principe na: bedrijven maken geen...

Lees bericht

Supporters Telstar in actie om Frikadel XXL

A-merken – Hoe sterk zijn A-merken? @FoodClicks hield er onlangs in samenwerking met Dr. Oetker een debat over. En wat bleek: A-merken bewijzen dagelijks hun toegevoegde waarde. Dat blijkt ook nu weer, nu een groep Telstar-supporters de Frikadel XXL van Van Reusel weer terug op het menu eist. Jarenlang stond de familie Broekman met twee snackkarren bij het Tata Steel Stadion van Telstar. De XXL-frikandel was één van de best verkochte...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid