Delhaize neemt producten op van Vegetarische Slager
Supermarkten - De Belgische supermarktketen Delhaize gaat de producten opnemen van de Vegetarische Slager. Dat is vandaag bekend gemaakt. Het aantal verkooppunten van de Vegetarische Slager is binnen drie jaar uitgegroeid tot ruim 600, door de samenwerking met Delhaize wordt het doel voor 2013 (1.000 verkooppunten) ruim gehaald. Roel Dekelver van Delhaize over de samenweking: “De hoogwaardige culinaire producten van De vegetarische Slager kunnen in allerlei recepten worden gebruikt en maken vegetarische gerechten...
Lees berichtLaatste blikjes Chillcat tot 8 september verkrijgbaar
Energydrinks - Het is bijna gedaan met het Friese theedrankje Chillcat dat als relaxdrankje, vooral voor scholieren en studenten, te koop werd aangeboden. Tot zondag 8 september mogen de blikjes nog worden verkocht. Na die datum moeten de blikjes uit de handel worden genomen, omdat dan de houdbaarheidsdatum is verstreken. Het Leeuwarder bedrijfje Chillcat B.V. ging begin dit jaar failliet. Curator Oscar van Oorschot trof 87.480 blikjes in de boedel aan....
Lees berichtFSIN brengt tweede dossier uit over Mark’s and Spencers ‘Simply Food’
Onderzoek - Het FSIN heeft haar tweede Case-Story dossier uitgebracht. Deze keer over de Mark’s and Spencers ‘Simply Food’-formule. In het dossier kijkt het FSIN dieper naar de succesfactoren van de formule, zoals blurring, assortimentsgeheimen en de productkwaliteit. De ‘Simply Food’-formule is met name interessant omdat BP dit najaar een zestal winkels gaat openen, die gebaseerd zijn op de formule, zoals die in Engeland ook is terug...
Lees berichtAmerikaanse student bestelt het liefst pizza met kaas
Buitenland - Eten studenten hetzelfde als de rest van het land? En wat gebeurt er als studenten gaan bestellen? Die vragen wilde het Amerikaanse bezorgbedrijf grubHub wel eens weten en onderzocht de bestellingen gedaan vanaf 350 campussen. Meest populaire menu: pizzastuk met mozzarella, bij de drinks is het vooral energydrink. Over het algemeen verschilt het eetpatroon van de Amerikaanse student niet veel van de doorsnee Amerikaanse burger, alleen als het op...
Lees berichtDeloitte: Minder vaak uit eten en vaker lunchpakketje mee
Onderzoek - Er wordt minder en goedkoper uit eten gegaan en mensen nemen weer meer lunchpakketjes mee naar het werk. Bovendien lunchen meer mensen thuis door de gestegen werkeloosheid. Dit blijkt uit het consumentenonderzoek 2013 van Deloitte. De huidige voortdurende moeilijke economische periode gaat het consumentengedrag steeds meer beïnvloeden zo staat te lezen. Bij de supermarkt leidt dit tot de situatie dat mensen gevoeliger worden voor aanbiedingen, vaker naar meerdere...
Lees berichtSpar opent universiteitswinkel
Gemak – Studenten en medewerkers van de Vrije Universiteit in Amsterdam kunnen vanaf vandaag terecht bij de Spar University. Deze winkel presenteert een breed gemaksassortiment met sappen, sandwiches en complete maaltijden. De Spar University in Amsterdam wordt binnenkort gevolgd door de opening van een tweede vestiging bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam Het brein achter de studentenwinkel is ondernemer Erwin Binneveld. Hij runt al sinds jaar en dag op de campus...
Lees berichtGfK: Shoppen wordt meer recreëren
Trend - Shoppen is binnen tal van retailsectoren niet langer alleen doelgericht inkopen meer. Shoppen is recreatie waar de inspiratie, beleving en verbinding met merk en formule in de fysieke winkel plaatsvindt, maar de daadwerkelijke omzet online wordt gerealiseerd. Die conclusie is te trekken uit het rapport Channel Insights ‘Shopper wordt gast’ van onderzoeksbureau GfK, dat 12 september verschijnt en waaruit @FoodClicks in de aankomende uitgave enkele highlights publiceert. Het klassieke...
Lees berichtStarbucks Experience in winkelcentrum Amstelveen
Formulenieuws - Starbucks Coffee Company heeft sinds kort een experience store geopend in het winkelcentrum ‘Stadshart Amstelveen’. Dit is de eerste Starbucks locatie in een winkelcentrum in Nederland. De opening in Amstelveen is een eerste stap in de uitbreiding van de winkels in regio groot Amsterdam en de rest van Nederland”, zegt Frank Wubben, vice president Operations Services Starbucks EMEA. Bij het ontwerp van deze vestiging is gekozen voor natuurlijke...
Lees berichtNieuwe strategische keuzes in foodservice door recessie
Onderzoek - De economische recessie leidt ertoe dat er andere strategische keuzes worden gemaakt. Niet duurzaamheid en gezondheid zijn dé thema’s, maar het ‘doorkomen van de recessie’, net als blurring met andere kanalen en een goede prijs/kwaliteitverhouding. Dat blijkt uit het rapport ‘Tussen Hoop en Vrees’ van FoodReflection, dat vanmiddag wordt gepresenteerd. Het rapport is samengesteld door Enrique Figee aan de hand van gesprekken met tal van leidinggevenden...
Lees berichtFoodcase krijgt kapitaalinjectie om vleugels verder uit te slaan
Industrie - Het Wageningse bedrijf Foodcase heeft een kapitaalinjectie gekregen om snel verder te kunnen groeien. Foodcase ontwikkelt en vermarkt innovatieve 'food'-oplossingen voor onder meer de luchtvaartindustrie en de zorgmarkt. Met het groeikapitaal van participatiemaatschappij PPM Oost en het Innovatie- en Investeringsfonds Gelderland (IIG) kan het bedrijf zijn vleugels uitslaan naar verdere internationale uitrol van concepten in de luchtvaartindustrie. Daarnaast ontwikkelt Foodcase specifieke voedingsoplossingen voor de zorgmarkt. Een concrete marktvraag...
Lees bericht